Близо 20 млн. лв. бруто се очаква да бъде рекламния пазар в България през 2007 г., стана ясно по време на пресконференция, организирана от „Инвестор.БГ", съобщават от Money.BG.

Рекламният пазара в страната е отбелязал ръст в размер на 60%, след като през изминалата 2006 г. този рекламен пазар е бил на стойност 12.5 млн. лв.

Тенденцията на раздробяване на рекламния интернет пазар у нас ще продължава и през тази година, като все по-малко ще бъдат интернет-групите, които да генерират над 10% от приходите в рекламния пазар в страната, съобщиха от „Инвестор.БГ".

Фаворити по доходи от реклами в българското интернет пространство остават медиите, последвани от е-мейл сайтовете и различни други блог портали, стана ясно по време на пресконференцията.

Голям бум в тази насока през 2006 г. са реализирали спортните сайтове в страната, които до този момент значително са надхвърлили 3%-то ниво от рекламните приходи на пазара. Този сегмент от пазара се очаква да буди интерес и през тази година, като процентния дял на рекламни приходи към тях значително ще нараства и към тях ще се насочва значителна част от рекламните приходи на пазара.

В проведено проучване в 30 града в страната и сред общо 90 доставчици на интернет услуги у нас, стана ясно, че цените на интернет достъп са спаднали 3 пъти за последната година. За София тази цифра е дори 4 пъти, съобщиха на пресконференцията.

Конкуренцията остава решаващият фактор за спада в цената, като много от интернет доставчиците прилагат метода за лек спад в цените, за сметката на предоставяне на по-качествени услуги.

Все още интеренет търговия в България изостава значително спрямо тази в Европа и САЩ, като се очаква след 3-4 г. интернет потреблението и обемите на интернет търговията да достигнат европейските стандарти.