От днес в Интернет страницата на НАП, клиентите на агенцията могат да подават своите декларации за дължимите осигурителни вноски и уведомленията за трудови договори, както и да свалят необходимия клиентски софтуер, съобщиха от ComputerWorld.bg.

До края на миналата година тези електронни услуги се предоставяха от Националния осигурителен институт.

Новата информационна система, дава възможност голяма част от процесите по приемане и обработка на данъчни и осигурителни документи да стават автоматично.

Системата позволява също напълно автоматизиран обмен на данни между приходната администрация и нейните клиенти при гарантирана сигурност.

Системата за управление на приходите на НАП е един от най-големите и сложни ИТ проекти, осъществявани в държавната администрация на България, като негова основна цел е да облекчи клиентите на НАП при декларирането и плащането на техните данъчни и осигурителни задължения и да намали необходимостта от лични посещения в агенцията.

Внедряването на информационната система ще облекчи значително и работата на служителите на агенцията, защото ще автоматизира голяма част от извършваните ръчно досега дейности, се казва още в прес съобщението.