Супермаркетът Tesco атакува пазара на Microsoft с евтин пакет от офис приложения. Най-голямата верига от магазини в Англия ще пусне в края на месеца софтуер, който струва 20 лири. На тази цена потребителите ще получат офис пакет, два пакета за сигурност и защита от вируси, персонален финансов продукт, приложение за запис на CD/DVD и средство за редактиране на изображения, съобщават от TechNews.bg.

Софтуерът на Tesco не е алтернатива на скромния по възможности MS Works, а се прицелва директно в MS Office, който върви по около 300 лири на английския пазар. Този ход на супермаркета е част от стратегия на Tesco за налагане на собствени продукти извън бизнеса с хранителни стоки.

На всеки 8 похарчени лири в магазините на Англия, една се пада на Tesco, показват статистиките. Веригата супермаркети отчете 1,1 милиарда лири печалба за първото полугодие на годината.

Продуктите в пакета на Tesco са разработени по поръчка от компанията Formjet. Тя е използвала лицензни технологии от Ability, Filestream, Panda Software и Software Dialog. Софтуерът предлага професионални възможности като поддръжка на имейл списъци, макроси, граматическа проверка и синонимен речник.

Клиентите на новия пакет, който има амбицията да конкурира Microsoft Office, ще получат достъп до технологии и поддръжка през специален сайт TescoSoftware.com. Първоначално супермаркетът ще продава софтуера самостоятелно, но плановете предвиждат и пакетни предложения от компютърен хардуер и софтуер.

Според анализатори от Ovum, успехът на един продукт зависи преди всичко от маркетинга, а не толкова от цената, качеството и лекотата на използване. Мощната маркетингова машина на Microsoft й е осигурила сегашната доминираща позиция на пазара, твърдят анализаторите.
Пазарните наблюдатели не се ангажират с прогноза дали Tesco ще успее да реализира своя план.

Действията на компанията се тълкуват по два начина. Или че тя е сигурна във възможностите на своята маркетингова машина да наложи новия продукт, или че не си дава сметка за динамиката на пазара, в който навлиза.