Целта на Toshiba e да заеме лидерската позиция в страната ни в сегмента на преносимите компютри през следващата година, съобщават от ComputerWorld.bg.

Поставената задача е напълно постижима като се има предвид представянето на марката в региона и в България, както и фактът, че ръстовете в продажбите на лаптопите й надхвърлят значително тези на пазарите като цяло.

По данни на Gartner в момента Toshiba държи третото място по брой доставки в региона на EMEA с 11,4% дял, а годишният им ръст за третото тримесечие на 2006 г. е 43,2%, докато общият ръст на регионалния пазар е 33,7%.

В нашата страна разликите са още по-големи и докато тук броят на продадените ноутбуци през 2005 е нараснал с около 78% (според оценките на CBN), при Toshiba цифрата е 133,6%. Подобни са очакванията и за настоящата година, когато аналитиците от CBN предвиждат в България да се продадат около 50 хил. лаптопа, а поне 10 200 от тях ще носят марката Toshiba.

При тези темпове не е чудно, че компанията стабилно печели дял, който се е увеличил от 10,23% през 2004 г. до 20,4% през 2006 г. Тенденцията ще се запази и догодина, така че е много вероятно производителят да оглави класацията на Топ лаптоп доставчиците у нас съвсем скоро.