В прочутата виртуална игра вече участват над 7 милиона души, информира Дойче веле. Тези хора си създават аватари - виртуални образи в интернет.

Ако искате да слезете пет километра под земната повърхност и да научите как се използва геотермалната енергия - включете се във виртуалното пространство на Втори живот, където един германски енергиен концерн ви предлага такава разходка.

Концернът от Баден-Вюртемберг се настани във Втори живот в началото на годината. Според Матиас Шулце от маркетинговия отдел, този виртуален свят е най-вече игра:

"Смятаме, че Втори живот е и първопроходник на триизмерните компютърни светове. С присъствието си във Втори живот ние искаме да натрупаме опит за бъдещето в интернет."

АйБиЕм, Мерцедес-Бенц, Адидас - все повече концерни откриват Втори живот като платформа за рекламите си. Административни служби, организации, религиозни общности и държавни институции също все по-често откриват свои виртуални представителства в онлайн-играта.

Германската провинция Баден-Вюртемберг например първа в страната откри свое официално бюро във Втори живот, където предлага и виртуални посещения в планината Шварцвалд и край Боденското езеро. Това присъствие струва 10 хиляди евро, но парите не са хвърлени на вятъра, смята Бернд Шмиц, специалист от мултимедии от Кьолн:

"Инвестициите няма да се върнат още днес. Пък и не всяка фирма, която открива свой филиал във Втори живот, може да разчита на възвръщаемост. Но това са важни инвестиции в областта на комуникацията и на новите медии."

Шмиц е сигурен, че само след няколко години пъстрите, триизмерни виртуални светове в Интернет ще са нещо точно толкова нормално, колкото са днес интернет-страниците с текст и картинки. Мнозина експерти споделят това мнение. Институтът за проучване на общественото мнение Гартнър прогнозира, че само след пет години четирима от всеки петима интернет-юзъри ще водят втори живот и ще имат свои аватари, като това ще бъде също толкова номрално, колкото да имаш имейл-адрес.

Бернд Шмиц посвещава на Втори живот и някои от лекциите си пред студентите в Кьолн. Нещо повече - част от лекциите и упражненията си той провежда не в аудиторията, а именно във виртуалния Втори живот. Там обаче могат не само да се слушат лекции, но и да се сключват сделки и да се изкарват истински пари.

Мерцедес например предлага виртуални автомобили от луксозната си класа, които струват по 1500 виртулани долара - или линден долари, както се нарича тамошната валута. Всеки обитател на Втори живот може да произвежда виртуални стоки и да ги продава на останалите.

"Представете си, например, че решите да си сглобите велосипед. Това е възможно без никакви разноски - във Втори живот разполагате и с необходимите инструменти за целта. Ако велосипедът ви стане хубав и функционален, вие можете да решите да го продадете за 20, за сто или за 500 линден долара."

Тук трябва да споменем нещо много важно. Виртуалните линден-долари могат да се обменят срещу реални щатски долари. В момента 270 линден-долара струват 1 щатски долар. Теоретически във Втори живот могат да се изкарват пари, но на практика само неколцина обитатели са успели да изкарат някакви значителни суми. В бъдеще обаче играта може да стане важен онлайн-магазин за какви ли не стоки - от автомобили до компютри.