В стремежа си да убеди „Уолстрийт" в сериозността на бъдещите си планове, Yahoo успя да постигне за първи път по-висок общ рейтинг на интернет търсачката си от този на Google, според оценките на потребителите, съобщава money.bg.

По данни от публикувано днес проучване на Мичиганския университет, индексът за американско потребителско удоволетворение при Yahoo се покачва с 3.9 % до 79 от общо 100 точки, а този на Google пада с 3.7 до 78 точки.

Докато Google си остава доминиращата уеб търсачка, Yahoo печели потребителското доверие със своята мрежа от уеб сайтове, електронна поща, социални мрежи и други услуги.

Изпълнителният директор на ForeSee Results Лари Фрийд коментира, че позитивната нагласа към Yahoo произтича от промяната в оформлението на сайта и свързаните с него дъщерни страници. Потребителите са доволни от иновациите и продължават активно да посещават страниците, свързани с така наречените Yahoo общества, които винаги са били силата на интернет страницата.

Докато функциите на търсене при Google безспорно са много добри, има проблем при уеб дизайна на страницата, тъй като потребителите реагират на подобрения в оформлението във всеки един момент.

В резултат на това е налице и по-ниският рейтинг за Google, тъй като влизайки в сайта, средностатистическият потребител вижда това, което е виждал и преди 3 години. Факт е, че и Google създадоха свой e-mail, десктоп и чат приложения, но не успяха да привлекат вниманието на редовните потребители.

Индексът за американско потребителско удоволетворение се формира на базата на данни от интервюта, проведени със 70 000 потребители, които споделят впечатленията си от услугите на 200 компании в 45 различни индустрии, пояснява Ройтерс.