Японските туристи, посетили България в периода януари-септември 2017, са с почти 11% повече от същия период през 2016 г. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на среща с посланика на Япония Н. Пр. Масато Ватанабе, информираха от ведомството.

По този начин Япония се включва в топ 50 на генериращите пазари за българския туризъм. Тя уточни още, че Празникът на розата е едно от най-търсените и посещаваните събития у нас от японски гости.

За първите 9 месеца близо 3500 българи са посетили Япония. 

Предвижда се да бъде разработена специална маркетингова кампания на пазар Япония с цел повишаване на броя на туристите между двете страни. Планират се и журналистически опознавателни турове, които трябва да допринесат за популяризирането на България сред японските туристи.

По време на срещата министърът на туризма представи на посланик Ватанабе инициативите на ведомството по време на Българското председателство на Съвета на ЕС.

Тя поясни, че се планират 6 основни събития и покани представители на Япония при възможност и те да се включат. Министър Ангелкова отправи покана и за включване във втория конгрес на цивилизациите, който се предвижда да бъде проведен към края на 2018 г.

96-годишна американка дошла в България, за да гледа опера

96-годишна американка дошла в България, за да гледа опера

"Вагнерови общества" от цял свят идват на нашите спектакли

Оперният туризъм е ниша, която България може да развива, коментира Н. Пр. Масато Ватанабе. Той обясни, че български изпълнители на класически произведения често гостуват в страната му и са много популярни и харесвани.

Според него България може да се рекламира с тези продукти и да привлича посетители, пътуващи с цел посещения на оперни събития.

Н. Пр. Масато Ватанабе пое ангажимент да работи съвместно с министър Ангелкова за повишаване на туристообмена. И посочи, че за реализиране на тази цел може да бъдат организирани общи събития и инициативи.