1653 хотела и заведения за хранене по Черноморието са проверили инспекторите на Комисията за защита на потребителите.

Съставени са 320 акта за административни нарушения и временно са затворени 54 обекта, съобщи председателят на комисията Дамян Лазаров, цитиран от БНР.

Основните нарушения са свързани с липса на коректна информация за категорията на обектите, ценоразпис и грамаж на храните.

Цените на нощувките не са обявени на видно място във фоайето на хотела и във всяка стая. Открити са заведения за хранене, които работят без да имат законно право за това.

Равносметката обаче е положителна, тъй като според Лазаров съставените актове тази година са почти два пъти по-малко спрямо миналата година, което показва, че търговците на туристически услуги са подобрили работата си или са се стремили да я подобрят.

Другата съществена причина за намалелия брой нарушения са разкритите приемни на КЗП в по-големите градове по Черноморието, към които са се обръщали на място туристите.

В приемните на север преобладават оплакванията за разминаване между категориите и цените на предлаганите услуги. Докато на юг е лошата хигиена в средствата за подслон и хранене.

Неиздаването на отчетни документи за ползване на чадъри и шезлонги, различни цени между етикетите и при плащането на касата за храни и напитки по плажовете, високият шум на заведенията са сред най-често срещаните нарушения по цялото Черноморско крайбрежие.

Най-високата налагана глоба е 30 000 лв, а най-голямата санкцията с възпиращ ефект е временно затваряне на обекти и налагане на забрана да работят за определен период от време", подчерта Лазаров. Той обеща КЗП да проверява и зимните курорти. „Търговците не трябва да свикват с една и съща организация на проверка", заключи Лазаров.

Намалели са и скандалите с туристи, които са пътували в чужбина и са останали без подслон, каквито случаи бяха констатирани в края на пролетта. Тогава КЗП провери туроператори и наложи санкции на онези, които нямат право да извършват такава дейност.