Абсолютно недопустимо да има такса празен стол. Това каза в ефира на Нова ТВ министърът на туризма Николина Ангелкова.

Припомняме снощи по разпореждане на министър-председателя Бойко Борисов, министърът на туризма Николина Ангелкова назначи незабавна проверка за категоризацията на заведението Miloz Fish & Grill в Созопол, което е начислявало на гостите си такса от по 20 лв. за празен стол

"Още снощи направихме пълна проверка, като цяло услугите отговарят за двете звезди, които има заведението", констатира Ангелкова.

Борисов поиска проверка на заведението, начислявало такса "стол"

Борисов поиска проверка на заведението, начислявало такса "стол"

Комисията за защита на потребителите вече е предприела проверка...

Тя уточни, че в заведението има поискана промяна на категоризацията. Освен това проверка била направена проверка от КЗП и от данъчните. "За мен е учудващо как може да се иска такса празен стол. Това е категорично недопустимо", заяви Ангелкова.

Министърът посочи, че с промените в закона туризма се предвижда въвеждането на инспекторат, който да има правомощията да отнема звезди и за затваря заведения и с който ще се гарантира качеството на предоставената туристическа услуга.

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите коментира, че миналото лято е имало заведение, което искало "такса дете". Той заяви, че при проверката е констатирана нелоялната ресторантьорска практика - нещо, което го няма в менюто да бъде калкулирано в касовия бон. Димитър Маргаритов заяви, че е хубаво, че потребителите са активни и сигнализират. Той увери, че заведението ще бъде санкционирано.

"Още вчера извършихме проверка. Санкция ще има по Закона за туризма за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и на потребителя се представя документ с цел той да извърши плащане. Тъй като в него е вписана услуга, която не се предлага в менюто, това само по себе си е нарушение", коментира Маргаритов.

Самият собственик Тони Матеев на свой ред също призна, че това е лоша ресторантьорска практика. "За пръв път я ползвам", призна Матеев грешката си. Аргумент било, че те като расторантьори не са били предупредени, че ще са по-малко гостите.

"В същото време ние връщаме други хора", защити се Матеев. Той поясни, че софтуерът, с който работили издавал две бележки предсметка и касов бон. Клиентите били получили и двата бона.

В заключение Маргаритов подчерта, че тези случаи са изолирани, но изключително неприятни. "Винаги съм казвал, че макар и да са малко нарушенията в туризма, всяко едно от тях е в състояние да придобие такава обществена значимост, защото провалянето на почивката или на най-важните елементи от нея е проблем", каза той и допълни, че в момента по нашето Черноморие има милиони туристи и според него като цяло стандартът е на сравнително добро ниво.