Културният туризъм в България става все по-популярен. Това заяви министърът на туризма Стела Балтова при откриването на 14-то издание на международното изложение "Културен туризъм" във Велико Търново.

Балтова подчерта, че културният туризъм в България остава от водещите приоритети в рекламната стратегия на България. Световните тенденции сочат, че интересът към пътуванията с цел опознаване на своята или чуждата култура и история значително нараства, допълни тя. Според статистика на TripBarometer се открояват шест тенденции за 2016 г., като една от тях е, че изборът на дестинации ще се определя от наличието на културни забележителности и специални оферти в страната.

47% от пътуващите по света казват, че са посетили дадена дестинация заради културата и хората там. Според информация от Евробарометър за 2016 г. 26% от анкетираните заявяват, че културата е основния мотив за пътуване. В България това твърдят 10% от пътуващите, но има тенденции за увеличение.

Спред Балотва чужденците, които ще посятят страната ни за Великденските празници, ще са с 22% повече в сравнение с миналата година, съобщи БТА.

Според Балтова материалното и нематериалното културно богатство в страната ни може да бъдат двигател за просперитета на България, тъй като туризма стимулират местната и националната икономика. Тя отбеляза, че усилията на Министерството на туризма ще са фокусирани върху диверсифициранията на туристически продукт и позиционирането на страната като търсена и конкурентна целогодишна дестинация с ясно разпознаваема национална идентичност.

Изложението "Културен туризъм" е организирано за първи път през 2004 г. и за 14 години на него се са се представяли близо 50 държави. Всяко издание е привличало средно по около 30 хил. посетители с различни възрасти и професии.

Тази година участват около 70 български и чуждестранни изложители, които демонстрират познати или малко известни дестинации, туристически забележителности, нови продукти и атракции.