Гражданите на Беларус проявяват постоянен интерес за лятна ваканция в България. Средно между 100 000 и 150 000 белоруси идват на почивка у нас през последните години, предава специалният пратеник на БНР.

Туроператори в Беларус искат Министерството ни на туризма да им съдейства с предоставянето на рекламни материали. Друго искане е да бъдат намалени цените на визите за белоруските туристи и да бъдат изравнени с тези за руснаците. Сега за гражданите на Беларус визите струват 60 евро, а за тези на Русия – 30 евро.

Ръководителят на туроператорската компания „Ростинг" Олег Малашенко отдавна продава българския туристически продукт на белоруския пазар. Туристическата му компания е една от най-големите в страната. Въпреки че до преди две години е изпращала всяко лято между 100 000 и 150 000 туристи у нас, днес ситуацията не изглежда толкова оптимистична. Причината е икономическата криза, в която се намира страната в последните две години. Въпреки спада, у нас се очаква да пристигнат около 90 000 белоруси.

Малашенко прогнозира 30 % спад на белоруските туристи спрямо 2014 година. Именно тя се приема за най-добрата година за туризма. Той смята, че е добре да се прави реклама на българския туристически продукт в белоруските медии. Фирмата на Олег Малашенко не разполагала с никакви рекламни брошури, с които да може да представя още по-добре и нагледно България. Той проявява желание поклонническият туризъм в България да бъде разработен за белоруските туристи.

Олег Малашенко смята, че страната ни не прави нищо, за да бъдат осигурени чартърни програми за туристите от Беларус. Нищо не се правело за откриването на директна самолетна линия между София и Минск. През есенно-зимния период трябвало да се използват транзитни авиокомпании, чиито билети струват доста скъпо и правят сложен избора за отдих в България.

Проблем представлявала и високата цена на шезлонгите и чадърите по родното ни Черноморие. Олег Малашенко смята, че това трябва да се регулира, за да не се отразява на чуждестранните туристи.

Олга Авдошко, мениджър по продажбите на българското направление в Минск в туроператорската агенция „Ростинг" в Беларус, смята, че България има своите привърженици за почивка. Според нея кратката продължителност на полета – около 2 часа, също помага за избора на страната ни за почивка. Липсата на езикова бариера и добрите цени на българския туристически продукт също оказвали влияние.

Олга Авдошко също смята, че за да изпращат повече туристи от Беларус в България, трябва да обединят усилията си в рекламата. Сред белоруските туристи страната ни се асоциирала с плажен и летен отдих, въпреки че има много интересна култура. Туроператорите искат туристите да идват в България не само заради плажния туризъм, а и за да посещават различни исторически места. Засилвал се и интересът към поклонническия туризъм.