"Българският туризъм не може да бъде различен от теченията в световния. Световният се възстановява с голяма скорост. Работата на министерството е концентрирана върху това да ни позиционира добре на международните пазари и да покаже, че сме готови да посрещнем всички желаещи да посетят страната ни и да акцентираме върху положителните страни".

Това заяви пред БНР служебният министър на туризма Илин Димитров. По думите му туризмът у нас се възстановява, но средства за реклама никога не достигат.

Българите отново посрещат масово Нова година в Гърция след ковид мерките

Българите отново посрещат масово Нова година в Гърция след ковид мерките

Заведенията вече повече от седмица не приемат резервации за новогодишната нощ

"Започваме голям проект за дигитализация. Ще включим всички университети в страната, които имат желание. Ще направим национална база от забележителности, ще покажем страната си по модерен начин. Проектът е съвместен с няколко министерства, с НПО сектора", посочи той.

Димитров коментира и работата по бранд "България". Той обясни, че целта е да бъдат ангажирани най-големите платформи в света. "Дълги години страната ни беше популяризирана от туроператорите. Това ще остане, но искаме да наблегнем на бранд "България". Трябват ни седем думи, които да заковем на дъската и да кажем, че това са нашите неща, които ще рекламираме", каза още Илин Димитров.

Високите цени в курортите ни заради високото качество на услугата

Високите цени в курортите ни заради високото качество на услугата

Министър Димитров покани всички в Банско на чист въдху и специалитети

Ситуацията в бранша коментира пред националното радио и Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма. "Приходи и доволни туристи - това е печалбата за българския туризъм от почивните дни около Коледа и Нова година. Обслужването навсякъде вече е на високо ниво. За десетте дни имаме около 140 000 пътувания повече от очакваното. Общият брой достигна 740 000, от които 70 000 са в чужбина", заяви той.

Според Драганов през последните три месеца българският туризъм отчита показатели с 10% над нивата от 2019 година. "2022 година няма да надхвърли 2019 година, но през тази година ще надхвърлим нивата от 2019 г., ако се движим с това темпо. Около 76 000 чужденци са дошли в България между празниците, а никога не сме виждали толкова чужденци в центъра на София в новогодишната нощ", уточни той.

Турция е най-посещаваната страна от българите за месец ноември

Турция е най-посещаваната страна от българите за месец ноември

Пътувалите българи в чужбина са 501.2 хил. през ноември 2022 г.

Драганов посочи като едно от предизвикателствата пред туризма у нас тежката конкуренция.

"Вървим много усилено към издаването на дигитална карта на България. Трябва да се направи организация за харчене на парите. Трябва да има национална туристическа организация. Има си принципи за туризма, трябва да започнем да ги спазваме. Има да си създадем организация в туризма, браншът трябва да влезе в собственото си управление- кой кой е, и тогава никой няма да задава въпрос кое е правителството и кой управлява. Туризмът работи със страните от света и там никой не пита кое е правителството. Там казваме какви са цените, условията, мирна ли е дестинацията. Бумът на туризма се дължи на това, че България се припознава като хубава, спокойна, зелена, млада дестинация, говореща езици и няма проблем хората дигитално да получат информация, подкрепа, поддръжка. В очите на европейците България е държава, в която се спазва законът", отбеляза той.