Индийски телевизионен екип снима рекламен филм за България като туристическа дестинация. Специализираният туристически ТВ канал "Travel XP HD" пристигна у нас на 27 юли и ще остане до 8 август 2013 г.

Целта на рекламната продукция е повишаване информираността за възможностите за туризъм в България сред индийските туристи и увеличаване на техния брой у нас.

Филмът за дестинация България ще бъде излъчван регулярно по индийски ТВ канал. Откъси от него ще бъдат качени на интернет страницата на индийската телевизия, а допълнително ще бъде разпространяван и по други индийски канали.

Програмата на снимачния екип включва заснемане на обекти в София - катедралата „ Св. Александър Невски", Народния театър „Иван Вазов", Софийския университет „Св. Климент Охридски", централни улици и алеи, Боянската църква, монумента „Камбаните", парка „Витоша".

Екипът ще бъде и в Пловдив, където ще посети Стария град, централната пешеходна улица, хълма „Бунарджик" с монументи, Римския стадион, Римския амфитеатър, архитектурния резерват „Старинен Пловдив".

Индийският телевизионен канал ще заснеме и известни туристически курорти по Черноморието, сред които Албена, Слънчев бряг, нос Емине, Несебър и река Камчия.

През 2013 г., вследствие на стратегията по популяризиране на България в Индия като туристическа дестинация, от Службата по търговско-икономическите въпроси-Индия се реализираха първите организирани индийски туристически групи, последната от които 43 души корпоративни туристи.

Индийският пазар е вторият най-бързо растящ след китайския, независимо от икономическата криза и обезценяването на индийската рупия. През 2020 г. се очаква броят на пътуващите индийски туристи да нарасне до 50 млн. души годишно. Те са известни с високата си платежоспособност при пътуване в чужди дестинации. Средногодишно разходите им възлизат на около 200 млн. евро.