Министърът на туризма Николина Ангелкова подписа в Белград меморандум за разбирателство между туристическите министерства в България и Сърбия. От сръбска стана меморандумът беше подписан от вицепремиера и министър на търговията, туризма и телекомуникациите Расим Ляич.
Церемонията се състоя непосредствено преди официалното откриване на 41-вото Международно туристическо изложение IFT в Белград, където на България се поставя специален акцент като страна партньор, информират от МТ.
Меморандумът насърчава деловите контакти между администрациите и туристическите организации на двете страни чрез различни мерки за засилване на двустранния туристопоток, както и за съвместни инициативи към трети пазари, включително далечни такива.
При подписването на документа Ангелкова подчерта, че България и Сърбия са стратегически партньори в туризма и трябва да се работи за по-активното развиване на добрите взаимоотношения в сектора, който е национален приоритет за икономиките на двете държави.
Меморандумът предвижда също партньорство в организирането на съвместни специализирани събития, турове за професионалисти и медии, участия на международни форуми, обмен на статистика, реклами, анализи и друга информация за туристическия потенциал на двете държави, както и сътрудничество в привличането на повече инвестиции.
Ще се разшири и двустранната подкрепа по инициативи на Световната организация по туризъм към ООН, на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество, Дунавската стратегия на ЕС и други.
При посещението си в Белград министър Ангелкова акцентира върху значението на специализираните видове туризъм и предложението на страната ни да се създаде общ балкански маршрут, привличащ към региона повече посетители от Европа и света със съвместни конкурентни продукти и услуги в сектора. Към инициативата проявиха интерес 11 държави, сред които и Сърбия. Доминираща тема на проекта е богатото културно-историческо наследство под егидата на ЮНЕСКО в региона.
Преди подписването на меморандума Ангелкова се срещна с представители на туристическия бизнес в Сърбия.
В хода на срещите тя отбеляза, че се наблюдава ръст на сръбските туристи в България. През 2018 година са регистрирани повече от 421 хиляди туристически посещения на сръбски граждани у нас, което ръст от 7% на годишна база.
Работим активно, за да популяризираме България като туристическа дестинация за 4 сезона, фокус в нея е и пазар Сърбия, заяви Ангелкова пред сръбския туристически бизнес.

Източник: Министерство на туризма