Министърът на туризма в оставка Николина Ангелкова представи пред журналисти приложението "I Love Bulgaria". То дава възможност чрез интерактивен маркетинг да се представя българският туризъм.

Мобилното приложение е лесно достъпно през Google Play и App Store за iPhone. Освен рекламирането на туризма, Ангелкова подчерта, че приложението дава възможности и при обучението на младите хора. В него са включени и 100-те национални обекта, а идеята е да бъде надграждано с още и още новости.

Николина Ангелкова изтъкна, че младите хора ще имат възможност при посещение на музей да научат нещо за него и да участват в различни игри.

Инициативата е стартирана пилотно в Добрич и Варна, а след Нова година предстои да бъдат включени Бургас, Русе и други общини.

Целта е да се повишат посещенията на обектите в приложението, обясни Ангелкова. Тя даде за пример музей, където посещенията са били по 5 на ден, а само за седмица те са станали 15. Това се е случило, след като музеят е включен в приложението.

"I Love Bulgaria" струва 48 000 лв. без ДДС на Министерството на туризма. Ведомството, ръководено от Ангелкова, плаща единствено за 100-те национални обекта, а фирмата, която е разработила приложението, остава изключителен негов собственик. По думите на министъра на туризма в оставка е избрано най-евтиното предложение. Договорът е за срок до 5 години, но винаги има и опции за удължаване на този срок.

В приложението са включени различни езици, така че да е достъпно за възможно най-голяма част от туристите.

Представител на фирмата "Хърайзън Софтуер Солюшънс" Веселин Василев поясни, че са вкарани и QR кодове и при сканирането им ще се разпознава езикът, който е избрал потребителят.

Идеята на приложението е да се обединят интересите на държавата, на общинските структури и на университетите. Планира се за общините приложението да бъде безплатно при вкарването на техните обекти. За бизнеса обаче се очаква да има такса.