Продължава сагата с измамените с почивки в Гърция българи. 

Министерството на туризма съвместно с Комисията за защита на потребителите следят казуса с туроператора "Мадес груп".

При нужда туристите, подали сигнал, че още не са получили парите си за неосъществени почивки в Гърция, резервирани при туроператора "Мадес груп", ще бъдат защитени с всички възможни механизми на съществуващото българско законодателство, увери министърът на туризма Николина Ангелкова.

Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма. 

В четвъртък Министерството е изпратило официално писмо до Комисията за защита на потребителите (КЗП) с молба да бъде извършена проверка на туроператора заради постъпили във ведомството писма от две туристки, че заради дублиране на резервации им е отказано настаняване в хотел "Villa Natassa Hotel 2*", остров Тасос в Гърция, а средствата за неосъществената почивка не са им върнати.

В петък представители на КЗП са били на проверка в офиса на туроператора на обявения в регистрите адрес, но не са открили никого. С писмо КЗП кани търговеца да се яви, за да му бъдат предявени жалбите на туристите и да им се окаже съдействие за решаване на казуса. На проверката е присъствал и експерт от Министерството на туризма.

В телефонен разговор със служител на туроператора бе казано, че средствата за почивката на туристите ще бъдат възстановени. От "Мадес груп" тогава обясниха, че дублирането на резервации се е получило, защото в Гърция те работят с местен туроператор и не е по тяхна вина. От фирмата твърдят, че са предложили на туристите настаняване в по-висококатегориен хотел, но част от тях първоначално отказали.

С промени в законодателството в бъдеще и Министерството на туризма, и туристическият бранш обмислят да се гарантира още по-пълна защита на потребителите.

По тази причина се подготвят текстове за изменение и допълнение на Закона за туризма, които се очаква за влязат в парламента през есента. Според тях туроператорската застраховка, гаранционен фонд или банкова гаранция ще гарантират пълното обезщетение на туристите при текущи проблеми или дори при фалит на туроператор.