Министерство на туризма проверява всички рекламни материали, с които се канят туристи в България, включително и брошурата, която предизвика много шеги във фейсбук през празничните дни. Появиха се публикации, в които се представяше брошура рекламираща България като дестинация за ловен туризъм на защитени видове - диви кози, мечка и рис. Освен факта, че тези животни не са ловни обекти, иронични изказвания предизвикаха и илюстрациите, с които туристическата брошура представя алпийски козирог вместо дива коза и пума вместо рис. Потребителят, който пръв сигнализира за случая, Емил Енчев, твърди, че ги е открил в Информационния център в самото министерство и действително такива самото ведомство е открило точно там.

В изявление днес от Министерство на туризма заявяват, че започват детайлна проверка на всички рекламни материали, включително и за грешки.

За конкретната брошура, която рекламира лова на защитени животински видове, МТ пояснява, че тя е с официален ISBN номер 978-619-91759-0-3 и е издадена през 2020 г. от Гласове.БГ ЕООД. Част от тиража на изданието е бил закупен през същата 2020 г. от Министерството на туризма като готов продукт. Министерство на туризма посочва, че не е участвало в изготвянето на съдържанието, в подбора на текстовете и снимките, а и не е издател - предвид това не носи отговорност за допуснати потенциални грешки в него.

Към момента тази брошура не се използва в официалните рекламни кампании, а наличните единични бройки от закупената част от тиража са изтеглени от информационния център на МТ.

Министър Илин Димитров ще проведе и среща с издателите на книжката. При установяването на данни за допуснати нарушения ще бъдат сезирани компетентните органи, като ще се извърши и проверка.

Илон Мъск се впечатли от Белоградчишките скали

Илон Мъск се впечатли от Белоградчишките скали

Министърът на туризма го покани да ги види наживо

От Министерство на туризма уверяват, че не рекламират лов на защитени видове, а напротив - ключова политика на институцията е свързана с развитието на устойчивия и зелен туризъм. Ловният туризъм е част от богатата палитра и е форма на алтернативен туризъм, но при строго спазване на законите и опазване на биоразнообразието и дивите видове.

Междувременно сайтът TravelNews.bg съобщи, че част от министерствата, включително и Министерството на туризма, през миналата година са сключили договори общо за над 87 000 лв. за анализи на Института за стратегии и анализи ЕООД, който се ръководи от журналиста Валерия Велева, собственик на сайта "Епицентър". За въпросните анализи са платили Министерство на туризма под ръководството тогава на Христо Проданов, МЗХ и самото Министерство на икономиката и индустрията, което тогава се ръководеше от лидера на БСП Корнелия Нинова. Договорите са сключени през ДКК и Национална компания "Индустриални зони".

Справка за договорите е предоставена на TravelNews, но не и самите анализи, както и не е обяснено за какво и на кого са послужили.