Около 5% от общия брой постъпващи в Комисията за защита на потребителите (КЗП) оплаквания на годишна база са свързани с качеството на туристическия продукт.

"Това показва един не чак толкова наситен с нарушения пазар, какъвто например е този на телекомуникационните услуги, където делът на жалбите е близо 30%", коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНР.

В помощ на туристите КЗП разкри за първа година виртуални приемни по Черноморието. Те са не само за въпроси в сферата на туризма.

"Можем да се притечем на помощ при покупка на некачествена стока и отказана рекламация, при покупка на потенциално опасна стока, защото пък тогава нашата реакция би довела до изтеглянето на тази стока от пазара и така се предпазват и други потребители. Също и във всички онези случаи, в които е налице нелоялна търговска практика", обясни Маргаритов.

От виртуалните приемни могат да се възползват всички туристи, които ще изберат да изкарат своите почивки в България.

Председателят на КЗП потвърди, че се води статистика за констатациите, която е ценна за проследяване тенденциите, както в положителното развитие на процесите в туризма, така и за нарушенията. По такъв начин контролният орган е наясно с техния вид и количество и може да търси противодействието, което институциите трябва да окажат, за да е налице все по-спокоен, все по-търсен и все по-надежден туристически пазар.

Маргаритов подчерта, че независимо от по-засиленото присъствие по морето, Комисията има екипи и във вътрешността на страната.

"Извършваме проверки, както по заложените в програмата ни кампании, така и по всички жалби и сигнали, които получаваме. Запазва се тенденцията от последните години да получаваме все повече жалби и сигнали. Тази година най-вероятно те ще достигнат 25 000, с което оставаме най-търсената институция", каза в заключение председателят.