На 5 септември 22 организации се обединяват в Националната конфедерация на туристическата индустрия.

Новото формирование ще се изгражда по модела на Европейската конфедерация на туристическите агенти.

Меморандумът за създаване на Националната конфедерация на туристическата индустрия бе подписан на 20 април от 4 организации -  Националният борд по туризъм, Българската асоциация на туристическите агенции, Българската туристическа камара и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.

По-късно своите намерения да влязат в нея потвърдиха още 18 национални и регионални сдружения, работещи в областта на туризма и в сектори, които са свързани с него.

Сред тях са Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, Българската голф-асоциация, асоциациите по балнеология и спа-туризъм, Българската организация за конгресен туризъм, Българската асоциация за алтернативен туризъм, асоциациите на млекопреработвателите и месопроизводителите.

Основаването на новата организация бе подготвено в тясно сътрудничество с Държавната агенция по туризъм.

Убедени сме, че консолидирането на неправителствения сектор в  Национална конфедерация на туристическата индустрия ще бъде силен знак за зрялост и ще създаде механизъм за пълноценно партньорство между бизнеса и държавните институции, категорични са организаторите.

Нямаме време да се бавим, защото в туризма се натрупаха много проблеми - коментира  Георги Гергов, председател на Националния борд по туризъм.

Трябва да побързаме и да създадем едно тяло, което е в състояние да формулира печеливши позиции и да ги отстоява пред държавата.
Да спре деленето на дребни и големи „играчи" и да се обърнем към защита на общите си  интереси."

Учредяваме конфедерацията в навечерието на 6-и септември, Денят на Съединението, за да „вградим" в нея символа на обединението, добави Гергов.