Да се разсрочат старите задължения на туристическите компании за срок от 5 години, за да може бизнесът да се възстанови от последствията от кризата. За това настоя председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Георги Щерев на среща на туристическия бизнес от Варна и региона с вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова.

БХРА вече е потърсила и подкрепата на Европейската асоциация на хотели, ресторанти, барове и кафенета - ХОТРЕК, за съдействие по казуса пред Европейската централна банка.

От Асоциацията настояват и за облекчени условия за достъп до евтини кредити за оздравяване на туристическия бизнес.

Щерев обясни, че липса на ранни записвания води до липса на оборотни средства, с които да стартира сезонът през първите месеци. По тази причина по негови думи отпускането на свежи финанси е от изключително значение за оцеляване на сектора.

56 млн. лв. за туризма, засегнат от пандемията

56 млн. лв. за туризма, засегнат от пандемията

Държавната помощ е в размер на 4% от сумата на декларирания от туроператорите годишен оборот за 2019 г.

Щерев отбеляза още, че трябва да бъдат променени критериите по мярката 60/40, за да могат да се възползват от нея и ваканционните хотели, които нямат декларирани обороти през месеците извън сезона, но плащат заплати на служителите си, за да ги запазят.

Според БХРА е необходимо и да се ускори плащането по мярката, тъй като последните средства по нея са получени за юли и август.

Щерев посочи, че ако се даде възможност за получаване на ваучери за настаняване като необлагаема част от възнаграждението на служителите в частния и държавния сектор, ще се активизира родният пазар. Той подчерта, че БХРА подкрепя и идеята на Българския съюз по балнеология и спа за въвеждане на ваучери за здравна превенция.

От БХРА напомнят и че са нужни мерки за облекчаване на визовия режим и по-лесно издаване на онлайн визи, особено за страните от Руската федерация и съседни държави като Турция.

От туристическия бизнес настояха още за облекчения за плащане на местни данъци и такси, а също и за целенасочена реклама на страната ни като туристическа дестинация.