Във Велико Търново започна строителството на уникална за България зъбчата железница. Съоръжението ще изкачва туристите до историческия хълм "Трапезица".

Зъбчатата железница се изгражда по европроект, спечелен от Министерството на културата, съобщава БНР. 
Стойността на проекта е 4,8 млн. лв. е. Предвижда се и художествено осветление на реставрираните археологически и архитектурни останки в средновековната крепост.

Арх. Пламен Цанев Според - автор на проекта посочи, че с новата железница туристите ще достигат само за 3 минути до историческия резерват.
Хълмът "Трапезица" е втората по значение крепост на средновековната столица на България. Трудно достъпен е и добре укрепен. Това, което е било предимство през Средновековието, днес е изключително трудно за достъп и е недостатък за туристическата индустрия.

Проектът на зъбчатата железница във Велико Търново е най-рационално решение.
Това ще бъде първото подобно съоръжение в България.
Предвижда се чрез наклонени релси от района около гара "Трапезица" да тръгва една кабинка за около 20 души, която ще качва туристи до хълма "Трапезица". По наклон разстоянието е около 102 метра, а денивелацията е 65 метра.

Според Иван Църов - директор на Регионалния исторически музей, археологическите проучвания в района продължават и не е сигурно, че туристическата атракция ще заработи още през този сезон.