Обикновено, когато човек планира ваканцията си и за нея се довери на някоя туристическа агенция, той е наясно с всички планове за нея - от резервациите за спане, всички активности и места за посещение, до ресторантите, в които ще вечеря.

Лондонската агенция за луксозни пътувания Black Tomato обаче иска да промени това със своята програма, наречена "Да се изгубиш" (от англ. "Get Lost"). Нейната цел е да предложи на клиентите не конкретна дестинация, а именно усещането да се намира на неочаквано и напълно непознато място.

Със сигурност преживяването си заслужава, но и цената му не е за подценяване. Стартовата стойност на пакета е 33 хиляди долара на човек, разказва Business Insider.

Първата стъпка е желаещите да се свържат с експерт по "изгубване", работещ в компанията. В разговорите си с него клиентите споделят своите мотиви да изберат подобно пътуване и причината да имат нужда да изчезнат за известно време.

От първостепенно значение е как клиентът иска да се чувства по време на пътуването си, като на база на това се изготвя специализиран за него пакет.

Всъщност единственото нещо, което конкретно може да избере клиентът е видът терен, който би искал да изследва - полярен, пустинен, джунгла, крайбрежна ивица или планински. В случай, че и това не е важно за него, експертът от компанията ще избере вместо него.

На база на тази информация от Black Tomato избират изоставено място, което остава в тайна до пристигането на клиента. При необходимост от компанията организират обучение по оцеляване, за да бъдат подготвени клиентите им за справяне в дивото.

Локацията се разкрива в деня на пътуването, което се организира с частен полет. Когато стигне там, клиентът получава информация за всички активности, получава сателитен телефон и офлайн карта на мястото. Осигурява се също така и екипировка при необходимост.

Екипът на компанията следи всеки свой клиент чрез телефона му с цел сигурност. Служителите обаче не се свързват с него освен ако това не е необходимо. Засега вече има възползвали се от тази програма, ходили в Монголия, както и на архипелага Шпицберген в Норвегия и в Гвиана в Южна Америка.