Самолетният превозвач British Airways възобнови полетите от двете най-големи летища в Обединеното кралство след срив в компютърната система на компанията по света в събота, който доведе до хаос, приземяване на самолетите и хиляди изнервени пътници, чакащи на опашки, съобщава Ройтерс.
От British Airways поясняват, че днес целят почти нормално обслужване на полетите от "Гетуик" и повечето полети от "Хийтроу".
"Продължаваме да работим усилено за възстановяване на нашите IT системи и днес целим почти нормално обслужване на услугите на "Гетуик" и "Хийтроу", се казва в съобщение на превозвача.
"Изключително много съжаляваме за причиненото неудобство на клиентите", допълват от British Airways.
Източник: архив ЕПА
Вчера компанията отмени всичките си полети от двете британски летища заради проблем със захранването, който засегна услугите на компанията по света.
Алекс Круз, председател и изпълнителен директор на авиопревозвача, заяви, че няма доказателства да е извършена хакерска атака. Той посочи електрическото захранване като основна причина за срива.
Хиляди пътници бяха принудени да чакат с часове на опашки в залите за заминаване по летищата, като повредата се случи през уикенда, когато обикновено трафикът е най-натоварен, а и понеделник е празник във Великобритания и САЩ.
Източник: архив ЕПА
Компанията обеща да обезщети засегнатите клиенти.
Въпреки че и други самолетни компании са имали срив в компютърната система, случаят с британската компания е необичаен по мащаба и продължителността си, отбелязва Ройтерс.
Американската компания Delta Air Lines Inc отмени стотици полети и много други закъсняха през август 2016 г. заради срив в компютърната система.
През миналия месец германската Lufthansa и френската Air France за кратко имаха проблем.
Според законодателството на ЕС потърпевшите пътници могат да поискат съответното обезщетение: при кратки полети - 250 евро за закъснение повече от 3 часа; при полети със средна продължителност - 400 евро при закъснение повече от 3 часа и дълъг полет - 300 евро за закъснение между три и четири часа и 600 евро за закъснение повече от 4 часа.
Също при закъснение повече от два часа превозвачът трябва да предостави храна и напитки, достъп до телефон и имейли, както и стая за пренощуване в случай на отмяна на полета вечерта, включително и трансфер между летището и хотела.