Според транспортна стратегия на ЕС, която ще бъде публикувана на 28 март, Европейската комисия планира да засили борбата си срещу автомобили на нетф и газ и изготвя строги цели да намали на половина градската им употреба до 2030 г. и да я преустанови до 2050 г., съобщава europe.bg
Тези цели ще играят съществена роля при изпълнението на по-обширната цел за 60%-ово съкращаване на въглеродните емисии в транспортния сектор.
В момента една четвърт от вредните емисии в ЕС идват от транспорта.
По тази причина ЕК предлага амбициозен план, който цели значително съкращаване на емисиите, особено в пътния транспорт и иска да насърчи железопътния, тъй като той е по-чист и щадящ околната среда.
Планът на Комисията засяга основно градския и тежкотоварния транспорт. Целта за градове без автомобили до средата на века трябва да бъде постигната чрез данъчни мерки, както и чрез насърчаване на алтернативни транспортни системи и изграждането на необходимата инфраструктура, за да се осъществи широко използване на електрически и чисти автомобили.
Данъците и таксите трябва да са по-високи за по-вредни за околната среда превозни средства. Брюксел предлага да се променят в съответствие с това и националните наредби и практики, ако все още не се е случило. Като последно средство ЕК обмисля да проведе пълно и задължително възприемане на външните разходи.
В своята стратегия за единно европейско транспортно пространство ЕК обмисля начини да подпомогне транспортните средства, които предлагат алтернативи за задвижвани с нефт автомобили. Проучването на „неизползвания потенциал" на речния транспорт е една от опциите.
ЕК иска до 2030 г. да пренасочи 30% от тежкотоварния пътен транспорт към други транспортни средства като жп или воден транспорт.
До 2050 г. тази цел трябва да стигне до 50%.
Промяната ще се случи вероятно чрез покачване на данъчното облагане за тежкотоварния транспорт. Ясно е, че международният тежкотоварен транспорт е бъде първият засегнат от прилагането на такава мярка.
За да бъдат ефективни, тези цели трябва да предлагат реалистични алтернативи (като железопътен и воден транспорт), както и финансови мерки за тяхното разработване. Това обаче все още не е така, тъй като в ЕС е все по-трудно да имаш достъп до финансиране за транспорт, аргументираха се критици.
mrasnika
на 24.03.2011 в 13:42:38 #21До 2050 г в Лукойл ленд няма да има коли, само Бай Борко ще си кара джипарите по околовръстното
amica1
на 24.03.2011 в 11:13:37 #20Всичко ще спират, нали петрола свършва и ако не искаме още светкавични войни, като в Либия е по-разумно да се преориентираме относно енергоизточниците. Вчера даваха японец на бензиностанция си наливаше бензин като въртеше велопомпа. Много беше интересно, ама май ще се учим да караме колело.
Crusader
на 24.03.2011 в 10:59:06 #19А до 2050 Велика Северна Корея планира да достигне процента на хора, които ядат три пъти на ден до цели 55% от жителите на страната! Само велика държава с велик строй и още по-велик водач може да достигне такива грандиозни цели! Слава на Ким Хуй Путак и родните ни комуноиди!
всезнайкото
на 24.03.2011 в 10:31:31 #18Гледайте този филм''-Who Killed the Electric Car''(има го в з-----а),за да видите ел. колите в действие още през 2005 .ЩЕ видите как ги продават на хората и впоследствие им ги изземват и унищожават под натиска на петролните компаний
Darkyz
на 24.03.2011 в 10:22:15 #17Само една забележка , заглавието е тотално грешно "Без коли на газ в градовете до 2050 г". От него се разбира , че до 2050 няма да могат да се карат коли на газ , а след 2050 най-вероятно ще могат да се карат такива коли. Правилно би било "Без коли на газ в градовете след 2050 г". Незнам кой пише статията и после кой я редактира , ни аз съм потресен .....
Choco
на 24.03.2011 в 10:12:32 #16След 40 години я камилата, я камиларя. Трябва да се действа сега и да се стимулират хората да минат на електрически коли, горивни клетки и като цяло да не се толерират коли с размери на гарсониера. Така се развиват технологии, не като се дава отсрочка половин век на нещо, което съществува все още единствено за да върви бизнеса на държави и организации нямащи нищо общо с ЕУ.
equilibrium
на 24.03.2011 в 10:10:25 #15В канада има толкова нефт във вид на битум че е равен по обем на всички находища в Арабския свят качи ли се цената на петрола ония си пускат производството веднага
))
thunderlord
на 24.03.2011 в 10:07:23 #14Регистриран на: 07.07.2008, 15:47 17. flagellum dei | 24.03.2011 09:31 Аха, значи да не караме коли изобщо. Метанът също бил вреден, а водородът бърка прекалено надълбоко на некои организации. Да го духат! ажи какво знаеш за водорода ... тъпако

zmja
на 24.03.2011 в 09:48:32 #13Kak w Norvegiq si isbirs elektro kola http://www.gronnbil.no/biler/
zmja
на 24.03.2011 в 09:47:01 #12Според най-новите проучвания на водещи компании в сектора на енергетиката липсaта на достатъчно петрол ще се почувства още през следващата 2010-та година . А краят на петролната ера на човечеството ще настъпи много по - рано, някъде към 2020-та година . Д-р Бирол от Международната агенция по енергетика (МАЕ), която следи доставките на черно злато за 28-те най-напреднали страни в света, в интервю за лондонския "Indеpendent" споделя: "Глобалната енергийна система е в повратна точка. Основните световни находища стават все по - постни, а в същото време новите инвестиции в този бизнес се спъват от глобалната рецесия." Според агенцията, базирана в Париж, експлоатацията на глобалните източници на петрол ще достигне връхна точка за 10, а не за 20 години, както се смяташе преди това. Е, какво от това, ще каже някой!? Какво ни засяга това, че петролът отива накъм свършване?Друг би казал,ч е големите държави имат резерви, че няма начин да се е източил всичкия петрол на земята.Така е, петрол реално ще има поне още 50-тина години . Но той няма да може да се харчи така, както сега . Резервите никой няма да си ги даде без бой - така ,че трябва да се търси алтернатива . И то бързо , защото 2020 година ще дойде, докато се озърнем. Ненапразно световните автомобилни лидери се насочиха изведнъж към електромобилите и към хибридите.Това стана като по команда Така ,че 2010, 2011 чакаме серийното производство на почти всички компании . Освен това страни, които не са имали автоиндустрия, изведнъж започнаха да обръщат внимание и да стимулират собствено производство на електромобили. Като Хърватска например :
zmja
на 24.03.2011 в 09:45:04 #11Общи станции за презареждане в европейски мащаб .Упълномощени през юли месец тази година от Брюксел, европейскитe нормативни организации ще изработят изискванията за създаването на станции за презареждане както на електрически автомобили, така и на скутери и електрически велосипеди. Залогът? Да гарантира на потребителите, че ще могат да презаредят лесно и сигурно колите си, независимо от марката на техния автомобил и страната от Европейския Съюз, в която се намират. Очаквана в първата половина на 2011 г., тази норма трябва да постави началото на успеха на електрическите автомобили ! Едно партньорство за нулеви емисии (Zero Emission) - това е целта на договора за сътрудничество, което току що бе подписано от общината в Истанбул и Renault. Неговата мисия? Да насърчи и улесни използването на автомобилите без вредни емисии, чието лансиране в Турция е предвидено за 2011 г. Конкретно, тази програма цели изграждането на цялостна мрежа от станции за презареждане на батериите, както и на пътната инфраструктура, необходима за развитието на електрическия автомобил. Повече от 60 подобни споразумения бяха сключени в целия свят от алиансът Renault-Nissan.
dk
на 24.03.2011 в 05:39:19 #10Те за това ни трябват АЕЦ и точно заради същото не ни трябват според някои!
drunk-ula
на 24.03.2011 в 05:25:19 #9Според мен - гаф в превода: the English "gas" е преведено като българско "газ", вместо бензин ... а, бе сега 50% от бль'харечата - неграмотни, ама до 2050 г. ще са вероятно 99%
mamolini
на 24.03.2011 в 01:01:08 #8http://www.greencarsite.co.uk/LPG-conversions-gas-car.htm друг коментар е излишен. Само да не го превежда същия човек. Финансоваята страна е основна, но от газта имат полза и другите.
Марински
на 24.03.2011 в 00:12:38 #7КЪМ ТОЯ НЕГРАМОТЕН ''ЖУРНАЛИСТ'' ДЕТО Е ПИСАЛ СТАТИЯТА - ПИЧ ЗЕМИ СМЕНИ ПРОФЕСИЯТА, ПОНЕ ДА НЕ СЕ ИЗЛАГАШ ПУБЛИЧНО!!!!
Шуменец
на 23.03.2011 в 23:42:47 #6Не се знае с какви технологии ще разполага човечеството примерно през 2030 година, затова е малко малко глупаво да се дават каквито и да е идеи за 2050 година...
Luftflotte Eins
на 23.03.2011 в 23:03:02 #5Германците да не ни баламосват, а да вадят от мазето чиниите с левитационни двигатели дето си ги стискат вече 80 години !
venelin13
на 23.03.2011 в 22:44:28 #4Не бийте журналистчето, то толкова си разбира! Учило, недоучило, ама като се виджа, на неговото ниво сте. Думата gas в официалното съобщение е употребена в смисъл на безнзин, като кратка форма от gasoline. Това, на което ние казваме газ, всъщност е пропан-бутан, а на английски използват съкращението LPG. За метан не знам, но вероятно и там е някакво трибуквено съкращение. Та в случая, идеята на ЕС е до 2050 година, колите на бензин да изчезнат. Предполага се, че до тогава ще се возим на електрически, хибридни или друг вид коли, задвижвани с екологично-чисто гориво.
dodge
на 23.03.2011 в 22:35:53 #3стакива правителства,като сегашното държавата е обречена да се вози на каруци като циганите в градовете,затова референдум за ес.
Engerland
на 23.03.2011 в 22:11:26 #2Какви са тия глупости за газта?! В ЕС тепърва преди 2-3 години почнаха да се популяризират колите на газ и да правят специални даначни облекчения за тия, които карат на газ.