"Фейсбук" разкри нови инструменти за борба с онлайн политическата намеса на изборите за Европейски парламент на 23-26 май, информира АФП.
Това е част от кампания на социалната мрежа в отговор на растящия натиск да обуздае дезинформацията.
Вицепрезидентът на технологичния гигант Ник Клег, бивш вицепремиер на Великобритания, заяви в реч, че методите ще бъдат достъпни от края на март. Той добави, че ще "направят политическото рекламиране във "Фейсбук" по-прозрачно".
Клег поясни, че тези инструменти ще покриват и проблеми с реклами, "които изрично не подкрепят един кандидат или политическа партия, но се фокусират върху политизирани теми като имиграцията".
Тези реклами ще бъдат съхранявани в сървър за период до 7 г., включително с подробности до кого са достигнали и конкретна дата на купувача на рекламата.
"Фейсбук" е критикуван, че е бил използван като платформа за разпространение на дезинформация, включително и на президентските избори в САЩ през 2016 г.