Основателят и шеф на "Фейсбук" Марк Зукърбърг защити социалната си мрежа и подчерта, че таргетирането на потребители с реклами е различно от продажбата на лични данни на хората, съобщава АФП.

"Ако ние се ангажираме да служим на всеки, ние се нуждаем от услуга, която е достъпна за всеки", отбеляза той в коментар за вестник "Уолстрийт джърнъл".

"Фейсбук" отделя $300 млн. в помощ на малки новинарски медии

"Фейсбук" отделя $300 млн. в помощ на малки новинарски медии

Парите ще помогнат на медиите да разработят устойчиви бизнес модели

"Най-добрият начин да се направи е като се предложат безплатни услуги, които рекламите ни позволяват да го правим", добави той.

2018 година беше тежка за "Фейсбук", тъй като технологичният гигант беше замесен в редица скандали във връзка със защитата на личните данни на потребителите. През изминалата година многократно беше изразявана тревога, че водещата социална мрежа е манипулирана за политически цели.

Въпреки скандалите приходите и потребителите на "Фейсбук" продължиха да се увеличават.

За да се направят рекламите по-уместни и по-малко досадни, трябва да се вземат под внимание интересите на хората, убеден е Зукърбърг.

„Фейсбук” откри проблем, засегнал милиони потребители

„Фейсбук” откри проблем, засегнал милиони потребители

Може да са засегнати до 6,8 милиона души

"Ние не продаваме данните на хората, макар че често се съобщава, че го правим", увери той и обясни, че продажбата на лични данни на потребителите не само ще подкопае доверието към социалната мрежа, но също е срещу бизнес интересите на "Фейсбук", защото съперниците могат да го използват при конкурирането за реклама.

Зукърбърг подчерта, че "Фейсбук" предоставя възможност на потребителите да контролират информацията за реклама и да блокират реклами.

Социалната мрежа също е критикувана, че платформата се използва за разпространение на подвеждаща информация.

Шефът на "Фейсбук" е категоричен, че не толерират вредно или водещо до разделение съдържание. Компанията инвестира в изкуствен интелект и е наела още служители за премахване на съдържание, което нарушава правилата на платформата.

По думите му лошото съдържание остава в мрежата, защото хората и системите с изкуствен интелект не са перфектни, а не защото пренебрегват този проблем.