Възпрепятстван от стачки и стара техника, контролът на въздушния трафик във Франция е отговорен за 1/3 от забавянията на полетите в Европа.

Информацията съобщава осведомителната агенция АФП, която се позовава на френския вестник "Паризиен". Изданието цитира доклад на сенатската финансова комисия.

Между 2004 и 2016 г. служителите във френския въздушен контрол са стачкували 254 дни. На второ място е Гърция с 46 дни; Италия - 37 дни и Германия - 4 дни, според доклада, видян от ежедневника.

Франция е на първо място и по забавяния, свързани с остаряла техника.

"Нашата страна е отговорна за 33% от забавянията в Европа заради контрола на въздушния трафик", се подчертава в доклада, като се допълва, че това представлява 300 милиона евро годишни загуби на авиопревозвачите.

"Във Франция оборудването за контрол е остаряло" и разходите за поддръжка са достигнали 136 милиона евро на година.

В доклада се подчертава, че Франция е назад от съседите си, въпреки че държавата изхарчи повече от 2 милиарда евро за модернизиране на контрола на въздушния трафик от 2011 г.

Допълва се, че 4 000 диспечери във Франция трябва да се справят с рязко увеличен трафик всяка година. Те са контролирали повече от 3,1 милиона полета през 2017 г., което с 4% повече от 2016 г. и 8,6 на сто от 2015 г.