Издайникът, който стои в центъра на скандала с "Фейсбук", постави под въпрос резултата от референдума за Брекзит през 2016 г., информира "Ройтерс".

Скандалът с Cambridge Analytica: Канадска компания проучвала републиканските избиратели в САЩ

Скандалът с Cambridge Analytica: Канадска компания проучвала републиканските избиратели в САЩ

От AggregateIQ не са коментирали разкритията на Кристофър Уайли

Адвокатите на разобличителя Кристофър Уайли представиха доказателства, които показват, че основната кампания за Брекзит е нарушила закона.

Акциите на „Фейсбук” паднаха с 5% след решение на САЩ да започнат разследване

Акциите на „Фейсбук” паднаха с 5% след решение на САЩ да започнат разследване

Комисията обяви в съобщение, че е започнала разследване на тези практики

Точно година преди Обединеното кралство да напусне ЕС двама разобличители - единият от компанията Cambridge Analytica и един от лагера за напускане на съюза, твърдят, че кампанията за Брекзит е финансирана незаконно.

По-рано този месец се появи информация, че аналитичната фирма Cambridge Analytica е събирала личните данни на повече от 50 милиона потребители във "Фейсбук" без да получи разрешение. В резултат на скандала акциите на "Фейсбук" паднаха до най-ниските си нива от юни 2017 г. Британският парламент, Конгресът на САЩ и европарламентът призоваха Зукърбърг да даде показания. Вчера стана ясно, че американската Федерална комисия по търговия е започнала разследване на практиките на социалната платформа.

Зукърбърг отказва да говори пред британския парламент

Зукърбърг отказва да говори пред британския парламент

Председателят на Европейския парламент призова Зукърбърг да даде обяснение

Представители от кампанията за Брекзит отрекоха, че са нарушили изборните правила и подчертаха, че според тях има опит за подкопаване на Брекзит чрез опетняване на репутацията им.

Адвокатите на Кристофър Уайли от базираната в Лондон кантора Bindmans разпространиха 53 страници с доказателства. От тях става ясно, че кампанията за Брекзит е нарушила тавана за разходите чрез дарение на средства на група, известна като BeLeave. Дарени са 625 000 британски лири, според АФП. Според официалните данни кампанията за Брекзит е похарчила 6,7 милиона лири при таван от 7 милиона британски лири, но други 2,7 милиона лири са изхарчени, като е била използвана канадската компания AIQ.

"Можем ли да се доверим на резултатите от референдума", попита Уайли, бивш служител на Cambridge Analytica.

"Това не е подновяване на борбата за референдума. Това се отнася за целостта на демократичния процес", добави той. По думите му трябва да се организира втори референдум.

Междувременно Уайли дава показания пред британския парламент във връзка с възникналия скандал.

Пред Комисията по цифрови технологии, култура, медии и спорт той каза, че избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ го е мотивирало да разкрие практиките на работодателя си пред медиите.