Компания за анализиране на данни, работила с предизборния екип на президента на САЩ Доналд Тръмп, се сдобила с милиони профили на американски гласоподаватели във "Фейсбук" и ги използвала за създаването на софтуерна програма за предвиждане и оказване на влияние при избора на кандидат на изборите в САЩ.
Това пише британското издание "Гардиън", което отбелязва, че това е най-голямата намеса в данните на "Фейсбук".
Издайник е разкрил пред Observer как компанията Cambridge Analytica - контролира се от милиардера Робърт Мърсър и по това време е била ръководена от Стив Банън, който е бивш ключов съветник на президента на САЩ Доналд Тръмп, е използвала лична информация без позволение в началото на 2014 г. за създаване на система, която може да направи профил на американските избиратели. Целта е била избирателите да бъдат атакувани индивидуално с политически лозунги.
Документи, видени от Observer и потвърдени от "Фейсбук" със съобщение, показват, че до края на 2015 г. компанията е събрала информация в безпрецедентен мащаб. Но въпросните повече от 50 милиона профила не са били уведомени и са били предприети ограничени стъпки за защита на личната им информация.
Данните са събирани чрез приложението thisisyourdigitallife.
Властите в САЩ и Великобритания разследват разкритията.
Вчера вестник "Уолстрийт джърнъл" писа, че специалният прокурор Робърт Мълър е поискал Cambridge Analytica да предаде вътрешни документи като част от разследване за възможно сътрудничество между кампанията на Тръмп и Русия преди изборите през 2016 г.
През юни 2016 г. кампанията на Тръмп наела компанията.
psp_11
на 17.03.2018 в 18:15:56 #1Тези 50 млн. профила не могат въобще да се сравняват с предполагаемите $100 000, които Русия е изразходвала американците да изберат Тръмп..... А колко ли профила е изплзвано за подкрепата на бабата?