Мостовете в Европа са в опасно състояние, пише британският вестник "Гардиън", позовавайки се на експерти.

Магистрален мост се срути край Генуа
Обновена

Магистрален мост се срути край Генуа

Най-малко 35 души са загинали

Страховете се увеличиха във връзка със състоянието на инфраструктурата в Европа след трагичния инцидент в Генуа, при който загинаха близо 40 души.

ЕС отвърна на Италия за обвиненията, че е виновен за рухналия мост в Генуа

ЕС отвърна на Италия за обвиненията, че е виновен за рухналия мост в Генуа

Представителят на съюза заяви, че "настъпи времето да се изяснят някои неща"

Във Франция транспортният министър предупреди, че пътната мрежа в страната е в "критично състояние" след наскоро публикувано изследване на френското правителство, установило, че 1/3 от пътните мостове се нуждаят от ремонт и 841 носят потенциален риск. В доклада се пояснява, че състоянието на инфраструктурата се влошава, особено на мостовете и виадуктите.

От 12 000 моста в мрежата 1/3 се нуждаят от ремонт...често малки ремонти, за да се предотврати влошаване на инфраструктурата. В 7% от случаите повредите са по-сериозни и могат да доведат до риск от срутване, пише в доклада на френското правителство.

Полицията потвърди смъртта на 38 души, 20 са в неизвестност при инцидента в Генуа

Полицията потвърди смъртта на 38 души, 20 са в неизвестност при инцидента в Генуа

До днес властите не казваха колко души може да са в неизвестност

Френският министър на транспорта Елизабет Борн заяви, че през следващия месец ще предостави ново законодателство за преглед на инфраструктурата на държавата. Правителството също предложи план от 1 милиард евро за спешни ремонти и "защита на пътната мрежа".

Борн каза още, че около 50% от пътната настилка трябва да бъде сменена и почти 1 на всеки 10 моста е в лошо състояние.

12 месеца извънредно положение в Италия заради трагедията край Генуа

12 месеца извънредно положение в Италия заради трагедията край Генуа

Отнемат концесията на фирмата, обслужваща моста

Последният инцидент с мост във Франция беше на 15 май, когато подпорна стена на виадукт на магистрала A15 северозападно от Париж се срути, което доведе до затваряне на магистралата в двете посоки.

Кристиан Тридон, президент на Strres, която представлява френските компании, които ремонтират инфраструктурата, се опасява, че проблемите във Франция са далеч по-големи от представените в правителствения доклад, защото в него са включени само "мостовете, които ние знаем, които редовно са инспектирани".

"Има много кметове в малки населени места, които имат един или два моста и никой не отива да разговаря с тях за помощ", добави той.

Мафията прозира зад рухването на виадукта в Генуа

Мафията прозира зад рухването на виадукта в Генуа

Тъмното минало на Италия показа своето лице

В Италия около 300 моста са пред риск от срутване, включително и мост до Агридженто, Сицилия, който е проектиран от Рикардо Моранди. Той е същият инженер на падналия в Генуа мост. Властите в Сицилия затвориха съоръжението заради повреда на стълбовете.

Италиански сенатор два пъти предупреждавал за моста в Генуа

Италиански сенатор два пъти предупреждавал за моста в Генуа

€5 млн. са нужни за възстановяване

В страната се инспектират няколко моста.

Доклад от миналата година в Германия показва, че докато само 12,4% от мостовете са в лошо състояние, 12,5% се разглеждат като в добро състояние. Много от мостовете са изградени през 60-те и 70-те г. на миналия век и не са пригодени за тежкотоварни автомобили като днешните.

39 души са загинали при рухването на моста в Генуа

39 души са загинали при рухването на моста в Генуа

16 души са ранени при срутването на повече от 200-метров участък

От проучването става ясно, че инфраструктурата в Източна Германия като цяло е в по-добро състояние, тъй като голяма част е обновена с голяма програма през 90-те г. на XX век и миналото десетилетие след обединението на Германия. Мостовете в Западна Германия са значително по-стари и по-натоварени от трафик.

Въпреки че пътната мрежа в Германия е в относително добро състояние по европейските стандарти, страната често е критикувана, че не отделя достатъчно средства за регионалната инфраструктура.

В Холандия лобистката група в транспортния сектор TNL съобщи, че е обезпокоена от състоянието на пътните мостове, поддържани от провинциалните власти, но е относително доволна от състоянието на тези, които са под контрола на централната власт.

Според вестник Dagblad 14 моста се разглеждат като "неприемлив риск от рухване" в провинция Северна Холандия.

От TNL подчертават, че ключовите тунели и мостове в Европа, построени през 60-те и 70-те г. на XX век, са в края на живота си.

По-голямата част от инфраструктурата в Италия датира от 50-те и 60-те г. на миналия век.

Експерти предупреждават, че тогава са били използвани строителни материали с трайност 50-60 г.

В България властите обявиха планове за ремонт на повече от 200 моста. Повечето от тях са построени преди 35-40 г. и в момента са в лошо състояние.

Борисов иска ремонт на всички мостове едновременно

Борисов иска ремонт на всички мостове едновременно

Нанков и Московски трябва да предложат план до следващия МС