Да се стои на метри от влак-стрела, докато профучава с 300 километра в час, може да бъде плашещо преживяване. Помислете си за десетките нови служители на West Japan Railway Company, които са принудени да стоят до релси, докато шинкансен (японската система от високоскоростни влакове, Бел.ред.) влаковете преминават със стотици километри в час, пише "Гардиън".

Бъдещите служители са късметлии, тъй като компанията се съгласи да прекрати учения за безопасност след натиск от синдикат.

От следващия месец служителите ще наблюдават преминаването на влаковете зад предпазно съоръжение.

Учението, въведено през 2016 г. с цел повишаване на мерките за безопасност, изискваше от група служители, носещи предпазни каски и очила, да влизат в тунел и да се свиват в специален тесен канал за поддръжка, който се намира между две железопътни линии на метър разстояние. Според представители на компанията целта на учението е да се даде на работниците по-добра възможност за оценяване на силата, която позволява на влаковете да се движат с максимална скорост.

Тренировката е въведена след падане на алуминиева част, която се е забила във влак-стрела, докато е преминавал през тунел в Югозападна Япония през 2015 г. Един пътник е ранен при инцидента. Следователите са разкрили, че причината е разхлабени болтове и незадоволителни проверки.

Около 240 служители са участвали в учението. Един от тях коментира пред Mainichi Shimbun по-рано тази година, че завихрянето е огромно и е плашещо. "Чудех се какъв е смисълът от това", отбеляза той.

Синдикатът, представляващ служителите, описа тренировъчната програма като опасна и ненужна. Профсъюзът многократно призовава да бъде прекратена.

Местна медия цитира служител, който е споделил, че преживяването е "ужасяващо", а друг го определи като "публично бичуване".

Представител на синдиката заяви, че "излагането на служителите на опасност е проблем. Служителите са били принуждавани да участват в тренировъчна програма като някакъв вид наказание за инцидента".

Влаковете в Япония са прочути със своята точност и безопасност. Шинкасен е от 1964 г. Оттогава няма регистриран фатален случай.