Повече от 30% от цивилните пилоти в Пакистан имат фалшиви лицензи и не са квалифицирани да летят, разкри министърът на авиацията на страната, цитиран от СиЕнЕн.

В обръщение към Пакистанското национално събрание Гулам Сарвар Хан заяви, че 262 пилоти в страната "не са си взели изпита сами" и са платили на някой друг да го положи от тяхно име. "Те нямат опит с летене", каза той.

Пакистан има 860 активни пилоти, обслужващи вътрешни авиокомпании - включително флагмана на страната Pakistan International Airlines (PIA) - както и редица чуждестранни превозвачи, заяви Хан.

PIA незабавно приземи всички свои пилоти, които притежават фалшиви лицензи. "PIA признава, че фалшивите лицензи не са само проблем с PIA, а се разпространяват в цялата пакистанска авиационна индустрия", заяви говорителят Абдула Хан и добави, че някои от фалшивите пилоти летят и за чуждестранни авиокомпании.

Резултатите от разследването бяха обявени в сряда като част от предварителния доклад за самолетната катастрофа, при която загинаха 97 души в южния град Карачи на 22 май. Самолетът на PIA катастрофира след излитане от Лахор, при което загинаха всички, освен двама от пътниците и екипаж на борда.

Хан не уточни дали двамата пилоти в полет PK 8303 притежават фалшиви лицензи.

Според доклада, пилотите говорят за коронавируса и многократно пренебрегват предупрежденията на диспечерите на въздушното движение, преди самолетът да слезе в жилищен район близо до летището. "Пилотите обсъждаха корона през целия полет. Те не бяха съсредоточени. Говориха за коронавируса и за това как са засегнати техните семейства", каза Хан и добави, че пилотите са "свръх уверени".

Човешка грешка зад катастрофата на самолета в Пакистан, отнела живота на 97 души

Човешка грешка зад катастрофата на самолета в Пакистан, отнела живота на 97 души

"Пилотът, както и авиодиспечерите, не са спазили стандартните правила"