Повече от 1800 американски вестника са затворили от 2004 г., което води до разширяване на "новинарската пустиня" на местно ниво, информира АФП.
Проучване на University of North Carolina School of Media and Journalis е установило, че повече от 1/5 от местните ежедневници и седмичници са затворили за последните 14 г.
В резултат на това "хиляди наши общини са пред риск да се превърнат в новинарска пустиня", подчертават авторите на доклада.
В половината от 3143 окръга в САЩ има само един вестник, обикновено малък ежеседмичник, а в почти 200 окръга в страната няма никакъв вестник.
"Хората с най-малък достъп до местни новини често са най-уязвимите, най-бедните, най-необразованите и най-изолираните", допълва се в изследването.
Като причина за затварянето на местните вестници се посочва дигитализацията.
Отделно проучване на Pew Research Center от тази година показва, че от 2008 г. е отчетен 23-процентов спад на работните места в медиите, предимно във вестниците.
В САЩ има около 7100 вестника.
Comon Sense
на 16.10.2018 в 13:51:56 #1Че кой купува вестник днес? - новинарските сайтове и социалните мрежи са източник на новини днес, както и на свичко което има в един вестник - реклами, информация за услиги, т.н.. А откакто фалшивите новини заляха света, май никой и не иска и тях да чете, защото не знае какво е истина и какво не е. Друг фатор затова хората да не се интересуват от новини е приетата от новинарите дефиниция за новина: Новина е само лошата монита. ГРЕШНО - хората искат да чуват и за хубавите неща които се случват по света. Само хубавата новина възпитава и стимулира към знания и прогрес. Лошата новина стимулира само към престъпления и депресия..