Националната компания за управление на пътната инфраструктура на Република Румъния е информирала, че от 12 до 21 часа днес, 1 юли, се въвежда ограничения за движение на МПС с максимално допустима маса по-голяма от 7.5 тона за 27 области в страната, включително и към граничните пропусквателни пунктове.
Ограничението на движението се налага за защита на асфалтирания път, върху който заради високите температури по време на деня, се образуват големи необратими деформации. Деформациите могат да предизвикат автомобил да загуби на стабилност върху пътната настилка.
По румънските автомагистрали и национални пътища ще биват допускани само товарни превозни средства, превозващи живи животни и нетрайни продукти с животински или растителен произход, както и МПС, участващи в предотвратяване на сериозни обстоятелства, транспорт на горива и на стоки под контролирана температура. Ограниченитео няма да важи още за транспорт при изтегляне на аварирали МПС, при доставка на вода и хранителни продукти в бедстващи райони, транспорт на бутилирана вода, военен транспорт или участващ в международни учения.
шемет
на 03.07.2017 в 11:22:54 #9Биха ли били така добри журналистите да публикуват справка за всички участъци от TEN-T мрежата на Р.България, които са финансирани със средства по програми на ЕС?! Без значение дали е ремонт или ново строителство! За всички тези участъци Р.България е задължена да е осигурила носимоспособност от 11,5 тона на ос!!! Както се казва - За това са ни платили! При Румънците нещата не са по-различни, и на тях за това са им платили. Ако някоя страна членка е въвела ограничения, то те са за всички ползватели, а не срещу която и да било националност! Всичко друго е нездравословно чесане на езици. Друг е въпроса дали точно от тези участъци, изградени за 11,5 тона на ос, трябва да свалим тежкотоварното движение, защото толкова може да измисли МРРБ?!?!
krgv-group
на 02.07.2017 в 12:05:34 #8Тези, които не са ходили или пътували през Румъния трябва да знаят, че румънските полицаи са много по корумпирани от нашите, примерно като те спрат започват буквално да просят и да се пазарят с теб. Веднъж заради жълт номер полицай започна да ме изнудва за 50 евро и накрая след молби (от негова страна) и пазарлък му дадох 10 евро за да се махне и продължих! Шофьор на ТИР, с който работя беше спрян и му искаха 500 евро рушвет иначе ще му вземат книжката (в Румъния могат да ти вземат книжката за почти всяко нарушени, от превишена скорост до минаване на червено) Дадох му съвет да стои в камиона 2-3 часа и полицаите като трябва да си ходят ще му поискат малко пари колкото да не е без нищо и ще си тръгнат. Така и стана, стоя в камиона 2 часа и накрая плати 40 лева и 10 евро и си тръгна! Много често минаваш с кутия цигари или бутилка марково уиски. Много от пътищата им са в такова окаяно състояние, че нашите републикански пътища изглеждат като немски аутобани пред румънските и направо се чудя какво има да им пазят! А и да не забравя, че е пълно с прасета, кокошки, магарета и цигани по пътя Вярно е, че в последните години много се строи в Румъния, но имат да изминат много дълъг път докато си оправят инфраструктурата. И докато ние имаме няколко магистрали те нямат и една завършена!
krgv-group
на 02.07.2017 в 12:00:13 #7Румънските политици винаги са търсили изгода за страната им. Пример затова е как по най-умният и " тарикатският" начин са си удвоили територията, докато ние загубихме половината! Може и подтикнати от външни тайни служби, но те вдигнаха революция и бутнаха комунизма, а при нас беше свален с предателство. И при нас има подобни ограничения, само че тук си плащаш и продължаваш да караш. Впрочем същото го правят в Румъния!
ivaylo-asenov
на 01.07.2017 в 22:08:00 #6Румъния се развива и заприличва на западно европейска страна, за разлика от България.
sashka-bogdanova
на 01.07.2017 в 19:44:51 #5ДА НАИСТИНА ЗА ДА СПРАТ ПРИКАЗКИТЕ ЗА КРАДЕНЕ И ОТ ТАМ ЗА ЛОШО КАЧЕСТВО ТРЯБВА И НИЕ ДА СИ СЛОЖИМ ПЪРВО ТОЛ-ТАКСИ , ДА СИ ЗТВОРИМ МАГИСТРАЛИТЕ ЗА ТИРОВЕ И ГОЛЕМИ ПРЕТОВАРЕНИ КАМИОНИ, И НАЙ-ВЕЧЕ ДА ЗАПОЧНЕ ДА РАБОТИ ДАИ КАКТО ТРЯБВА ,А НЕ ДА ПРИБИРА ПАРИ В ДЖОБА. КОНТРОЛ И РЕД ТЯБВА В ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА. ОПРАВЕТЕ ПЪТИЩАТА ОТ ВТОРОКЛАСНАТА МРЕЖА И ПУСНЕТЕ ТАМ ТЕЖКИЯ ПОТОК. ЗАЩО ВСЕ ОЩЕ НЕ СТЕ ПОЧНАЛИ ДА ПЛЮЕТЕ ПО ТУНЕЛА КОЙТО ГО ПУСНАХА НА МАГИСТРАЛА ХЕМУС. ТАКА ЩЕ СТАНЕ НАВСЯКЪДЕ НО НИЕ В ЛАКОМИЯТА И ЗАВИСТТА СИ ПЪРВО ПЛЮЕМ И ТЪРСИМ ПОД ВОЛА ТЕЛЕ. А ОГРАНИЧЕНИЯ ПО МАГИСТРАЛИТЕ ИМА ЗА ВСИЧКИ ТИРОВЕ ОТ ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ. НЯМА РУМЪНЦИ,НЯМА ТУРЦИ,РУСНАЦИ,ФРАНЦУЗИ ШВЕДИ. ЗА ВСИЧКИ ЗА ДА ГО ИМАМЕ НИЕ БЪЛГАРИТЕ.
svetlo
на 01.07.2017 в 15:48:31 #4Бойко Румънците си уважават нацията. Тяхния премиер не е ТОЛКОВА КТАДЛИВ КАТО ТЕБ И ПРАВИТЕЛСТВОТО. Румънците си уважават страната и пазят си ценностите. Тяхното правителство не е продажно ката нашето. И си стискат гъз_а него разтварят на всеки като вас. Бойко - бай х_уй, за никакъв Х_УЙ НЕ СТАВАШ БЪЛГАРСКИ БЕЗ БОЙКО БОРИСОВ, ЦАЦРОВ И ПЕЕВСКИ БЪЛГАРИЯ БЕЗ ГЕРБ ЩЕ БЪДЕ ПО ХУБАВА И УВАЖАВАНА СТРАНА
krgv-group
на 01.07.2017 в 15:45:21 #3Ей някои журналисти са такива гадини мръсни и без капка чест и достойнство!!! Румънците си пазели асфалта от български тирове??? Е как може толкова долно да провокирате омраза към съсед само и само да ни накарате да прочетем новината? Долно и гнусно е и трябва със закон да се забранят подвеждащите заглавия!!! Хората са направили ограничение заради жегите, впрочем същото каквото го има и на стотици места в България..че нали ние си пазим асфалта от турците, румънците и от българите! Чорлав, прав си много фирми претоварват и унищожават асфалта за който аз и ти също плащаме. Едната такава е пловдивската П*МК, в която самосвалите ги карат с по 10 тона претоварване и на всичкото отгоре нямат дори не ползват тахографи, а ДАИ са си на абонамент при тази фирма и като видят неин самосвал се обръщат на другата страна
Чорлав
на 01.07.2017 в 14:58:09 #2Проблемът не е, че някой си пази асфалта, а че ние не си го пазим. Фирмите у нас масово претоварват намионите си с по няколко тона, а ДАИ седи на сянка и им е наредено да не проверява определени фирми, защото те с рушвет на дребно не си играят, а си имат вземане-даване директно с министрите.
hmmm
на 01.07.2017 в 14:07:46 #1нюза, как разбрахте че си "пазят" асфалта специално от българските тирове, а не от всички тежкотоварни МПС над 7.5 тона?