Русия подновява и засилва своята проблемна рекламна кампания за ваксинация и обществена информационна кампания на фона на нарастващите нива на заразяване и смъртност от COVID-19, съобщава "Комерсант" в четвъртък, цитиран от "Ройтерс".
Кремъл се оплаква от бавния темп на ваксинации в най-голямата страна в света и заяви, че кампанията за убеждаване на хората да се защитят с водещата руска ваксина Sputnik V или алтернативна ваксина не е била достатъчно ефективна.
Към 22 октомври официалните данни показват, че 49,1 милиона руснаци са напълно ваксинирани. Общото население, с изключение на анексирания Крим, официално се оценява на около 144 милиона.
Русия в четвъртък отчете 1159 смъртни случая от COVID-19 през последните 24 часа, рекорд за всички времена и за първи път броят на ежедневните инфекции надмина прага от 40 000.
"Комерсант", позовавайки се на два неназовани източника, близки до президентската администрация, заяви, че Кремъл работи по организирането на нова кампания, която ще обърне по-голямо внимание на повече от 80 региона на Русия и ще постигне по-малко агресивен и негативен тон от преди.
Съществуващата кампания често подчертава риска от смърт за руснаците, които отказват да се ваксинират, вместо да свързват ваксинацията със свободата да бъдат освободени от ограничения в стил блокиране, посочват източниците.
Руската столица въведе най-строгите си мерки за блокиране от юни 2020 г. в четвъртък, тъй като болниците се сблъскват с нарастваща вълна от случаи на коронавирус.
"Комерсант" пише, че в новата инициатива ще участват доброволци и експерти и че експертите са призовали властите да създадат специален орган за провеждане на кампанията.
Междувременно говорителят на Кремъл Дмитрий Песков коментира, че няма планове за подновяване на кампанията, но тя постоянно се коригира и ще продължи.
Песков каза, че темпът на ваксинации се е подобрил и че няма планове ваксинациите да станат задължителни на национално ниво.