На 26 септември, старият континент отбелязва Европейския ден на езиците.
В днешната програма са включени разнообразни събития с богата география.

София кани изкушените в многоезичието на кафе в „световно кафене", в Прага се организира  „спийкдейтинг", по време на който ще си правят срещи, за да говорят на различни езици, в Орхус се провежда рап конкурс, в Будапеща отварят коктейл бар на европейските езици, в Кардиф подготвят вечер на чуждестранната поезия, а 30 библиотеки в Берлин предлагат на читателите си да ги посетят за ободряваща езикова „баня".

Европейската комисия ще отбележи деня със специална проява в Лимасол (Кипър), в която ще участват над 400 делегати. В центъра на обсъжданията ще са начините за подобряване на чуждоезиковото обучение и ролята на езиците в глобализиращия се свят.

„Понякога хората ме питат имат ли наистина значение езиците в ерата на глобализацията. Отговорът ми е кратък: в деня, в който Европа престане да говори на някой от своите многобройни езици, тя ще престане да съществува - като идея и като проект. Една от основните цели на ЕС е всички ние заедно да работим за по-добро общество, като същевременно зачитаме изцяло различията помежду ни. Езиците са от основно значение за осъществяването на тази мисия. Не учим ли езиците на съседите ни, няма вероятно и да разбираме техните проблеми. Именно затова преподаването и ученето на чужди езици е един от първостепенните ни приоритети в новата програма „Еразъм за всички", заяви европейският комисар за образованието, културата, многоезичието и младежта Андрула Василиу

Европейският ден на езиците, който се организира съвместно от Европейската комисия и Съвета на Европа, се отбелязва ежегодно от 2001 г. насам. Съветът на Европа подпомага и популяризирането на многобройни инициативи за повишаване на осведомеността в своите 47 държави членки като част от кампанията „Говори с мен!", начело на която е Европейският център за съвременни езици в Грац, Австрия.  Целта на проявите е хората от всички възрасти, учащи се или не, да бъдат насърчени да се захванат с изучаването на чужди езици, както и да се отдаде дължимото на културното и езиковото многообразие.

Еразъм за всички", новата програма в сферата на образованието, обучението и младежта, която Европейската комисия предлага за 2014-2020 г., ще продължи да подкрепя преподаването и изучаването на чужди езици. Програмата предвижда значително увеличаване на отпусканото финансиране, което ще даде възможност до 5 милиона души да получат безвъзмездни средства от ЕС за учене, обучение или доброволческа дейност в чужбина, т.е. почти два пъти повече в сравнение с ползващите се по програмите за 2007-2013 г. Една от основните цели на инициативите за мобилност в обучението е участниците в тях да могат да усъвършенстват езиковите си умения и да се подобри междукултурното разбирателство.

На 27 септември по време на конференцията „Многоезичието в Европа" в Лимасол комисар Андрула Василиу ще връчи награди на пет проекта, показали отлични резултати в насърчаване на преподаването и изучаването на чужди езици.

Понастоящем ЕС инвестира приблизително 1 милиард евро годишно за подобряване на езиковите умения и други компетентности чрез инициативи като „Еразъм", благодарение на които студентите могат да проведат в друга държава част от обучението или подготовката си (чрез професионален стаж). Всяка година повече от 400 000 души - повечето от които млади хора - се възползват от предоставяните от ЕС безвъзмездни средства по програмите „Еразъм" (висше образование), „Леонардо да Винчи" (професионално обучение) и „Младежта в действие" (доброволческа дейност/работа с младежи), за да учат, работят или участват в доброволчески инициативи в чужбина. Освен това ЕС инвестира около 50 милиона евро годишно в подкрепа на дейности и проекти, свързани с езиците.

С конференцията „Многоезичието в Европа" в Лимасол се отбелязват 10 години от Европейския съвет в Барселона през 2002 г., по време на който правителствените и държавните ръководители призоваха за преподаване на два чужди езика от най-ранна възраст и за разработване на показател за езиковите компетенции, по който да се измерва напредъкът в изучаването им.