Световните разходи за дигитален маркетинг достигнаха близо 100 милиарда долара, показва проучване, цитирано от "Ройтерс".

Разходите за дигитален маркетинг нараснаха с 44% в САЩ и Великобритания до 52 милиарда долара през 2017 г.

За разлика от онлайн рекламите чрез посредници дигиталният маркетинг позволява на компаниите да привличат потребители директно чрез социалните мрежи, оптимизация на търсачките или гласовия асистент Alexa на "Амазон".

Проучването на Moore Stephens, проведено с рекламната и консултантска компания WARC, покрива 800 компании в Северна Америка, Азия и Европа.

Установено е, че през 2017 г. компаниите във Великобритания и Северна Америка са отделили 23% от бюджета си за дигитален маркетинг в сравнение с 16% година по-рано.

Новият Общ регламент за защита на личните данни на ЕС, който влезе през май, както и безпокойство заради практики на гигантите Google и Facebook - двете най-големи платформи за онлайн реклама, накараха няколко играчи в рекламната индустрия да се слеят или да се свият.

Според експерти компаниите не обичат да се доверяват на агенции с данни и ясна тенденция показва, че се опитват да поемат контрол над маркетинговите технологии.