Tesla ще се изправи срещу Европейската комисия (ЕК) в Съда на ЕС в Люксембург, присъединявайки се към трима големи китайски производители на електромобили (BYD, SAIC и Geely) в оспорването на митата върху електромобили, произведени в Китай, съобщиха анонимни източници от индустрията, цитирани от Политико.
Американската компания произвежда значителна част от електромобилите си за европейския пазар в Китай, включително с местни батерии. Въпреки че Tesla получи най-ниската митническа ставка от 8%, след индивидуална проверка от ЕК, мярката продължава да бъде спорна, особено в сравнение с наложените 35% мита на китайския партньор на Volkswagen, SAIC.
ЕК защитава решението си, основавайки се на данни от антисубсидийно разследване, доказващо подкрепата на Пекин за глобалното доминиране на китайската индустрия за електромобили. Това действие е сравнено със значително по-строгите санкции на САЩ и Канада, които наложиха 100% мита върху електромобили от Китай.
"Ние сме готови", заяви търговският говорител на ЕК, Олоф Гил, като потвърди, че Комисията разполага с два месеца и 10 дни, за да подготви защитата си.
Целта на съдебните дела, заведените както от Tesla, така и от лобистки групи като Китайската търговска камара за машини и електроника (CCCME), е премахването на митата. Ако съдът реши в полза на износителите, те може да потърсят възстановяване на финансовите загуби.
Междувременно ЕС продължава диалога с Китай и автомобилната индустрия. Търговският комисар на ЕС, Марош Шефчович, подчерта, че митата остават в сила, докато не бъде постигнат компромис.
От 2021 г. до 2024 г. износът на автомобили от Китай се е увеличил с 300%, поставяйки страната на второ място след Япония като най-голям износител на автомобили.
Китай също заведе дело срещу ЕС в Световната търговска организация, подчертавайки мащаба на конфликта.
mclaranist
на 24.01.2025 в 18:33:47 #2ВълкСчадъР- ,, Е па, глобализъмът свърши , иде претекционизъм", точно това ако дойде ЕС го поема под вода и сухо до немай къде- няма ресурси, няма технологии, няма жизнено население, което е свиканло да бачка, няма дори и армия. Тъй че айде по спокойно. В зелената енергия- тоест перки, сл. панели, батерии за коли, електромобилност- ВСИЧКО е КИТАЙ. добивите на редки метали са там, да не говорим за други неща. Така че протекционизма е хубаво нещо, ама стига да имаш с какво да го защитиш. В момента ЕС просто повтаря неща от преди векове- строи ,,стени" и ,,валове" да се пази, ама това показв БЕЗСИЛИЕ, а не сила.
ВълкСчадъР
на 24.01.2025 в 17:47:40 #1BYD, SAIC и Geely - интересно как китайцити се научиха на либерастки номера - правата им са нарушени Е па, глобализъмът свърши , иде претекционизъм