Tesla ще се изправи срещу Европейската комисия (ЕК) в Съда на ЕС в Люксембург, присъединявайки се към трима големи китайски производители на електромобили (BYD, SAIC и Geely) в оспорването на митата върху електромобили, произведени в Китай, съобщиха анонимни източници от индустрията, цитирани от Политико.

Американската компания произвежда значителна част от електромобилите си за европейския пазар в Китай, включително с местни батерии. Въпреки че Tesla получи най-ниската митническа ставка от 8%, след индивидуална проверка от ЕК, мярката продължава да бъде спорна, особено в сравнение с наложените 35% мита на китайския партньор на Volkswagen, SAIC.

ЕК защитава решението си, основавайки се на данни от антисубсидийно разследване, доказващо подкрепата на Пекин за глобалното доминиране на китайската индустрия за електромобили. Това действие е сравнено със значително по-строгите санкции на САЩ и Канада, които наложиха 100% мита върху електромобили от Китай.

"Ние сме готови", заяви търговският говорител на ЕК, Олоф Гил, като потвърди, че Комисията разполага с два месеца и 10 дни, за да подготви защитата си.

Целта на съдебните дела, заведените както от Tesla, така и от лобистки групи като Китайската търговска камара за машини и електроника (CCCME), е премахването на митата. Ако съдът реши в полза на износителите, те може да потърсят възстановяване на финансовите загуби.

Междувременно ЕС продължава диалога с Китай и автомобилната индустрия. Търговският комисар на ЕС, Марош Шефчович, подчерта, че митата остават в сила, докато не бъде постигнат компромис.

От 2021 г. до 2024 г. износът на автомобили от Китай се е увеличил с 300%, поставяйки страната на второ място след Япония като най-голям износител на автомобили.

Китай също заведе дело срещу ЕС в Световната търговска организация, подчертавайки мащаба на конфликта.

ЕС търси начини да предотврати митата на САЩ

ЕС търси начини да предотврати митата на САЩ

Съюзът е отворен за обсъждане на закупуване на енергия и оръжия от Вашингтон