До 20 се увеличиха петролните танкери, чакащи в Черно море, за да преминат през Босфора на път за Средиземно море, съобщава "Ройтерс".
Вчера, отхвърляйки натиска от чужбина относно удължаващата се опашка от кораби в протока, морските власти на Турция заявиха, че ще продължат да не допускат в своите териториални води петролни танкери, които нямат подходящите застрахователни документи, и се нуждаят от време за проверки.
Освен това други осем танкера изчакват за преминаване през протока Дарданели в Средиземно море, което е по-малко с един в сравнение с ден по-рано.
Това прави общо 28 петролни танкера, чакащи да преминат в посока юг.
Страните от Г-7, Европейският съюз и Австралия се споразумяха да забранят на доставчиците на транспортни услуги, като например застрахователи, да помагат за износа на руски петрол, освен ако той не се продава в рамките на наложения ценови таван, целящ да лиши Москва от военни приходи.
В телефонен разговор в сряда заместник-министърът на финансите на САЩ Уоли Адейемо заяви на турския заместник-министър на външните работи Седат Онал, че таванът на цените се прилага само за руски петрол и не налага допълнителни проверки на корабите, пресичащи турските териториални води.
От началото на месеца обаче Турция въведе отделна мярка и именно тя предизвиква задръстването.
Съгласно изискването корабите следва да предоставят доказателство за застраховка, покриваща продължителността на транзита им през Босфора или когато акостират в турските пристанища. Танкери без подходяща документация могат да не бъдат допуснати до турски води или да бъде изискано от тях да предоставят нови P&I застрахователни писма, покриващи пътуванията им през територията на страната.
coco7
на 09.12.2022 в 14:35:45 #2Нефтът Урал се търгува от 2 дни на 53 долара. https://oilprice.com/oil-price-charts/#prices
halo
на 09.12.2022 в 14:29:20 #1Турция изнудва застраховките да са в нейната каса.