Сексистките нагласи са широко разпространени в учебниците, използвани от развиващите се страни. Това съобщава Би Би Си, позовавайки се на информация от ЮНЕСКО.

Агенцията на ООН отбелязва Международния ден за жената, заявявайки, че негативните стереотипи подкопават образованието на момичетата.

ЮНЕСКО отбелязва още, че твърде често женски фигури са представени в учебниците като „подхранващи вършенето на черната работа” в домашни роли.

„Това е скрита пречка за равенството между половете”, заяви Манос Антонинис от ЮНЕСКО.

ЮНЕСКО също води кампания за осигуряване на образование за десетки милиони деца, които нямат достъп до училище – в много бедни държави е голяма вероятността момичетата да пропуснат класната стая.

В доклада на ЮНЕСКО се подчертава как женските характери често се появяват във второстепенна роля в книгите, които те използват в училище и предупреждава, че това ограничава очакванията на момичетата за кариера.

„Осигуряването на всички момичета и момчета с възможност да ходят на училище е само част от битката”, казват от ЮНЕСКО. От организацията смятат, че пристрастията на основа на половете в учебниците убиват мотивацията на момичетата, самоуважението и участието им в училище.

С примери от държави в Азия и Африка в доклада се посочва, че мъжете в учебниците са по-склонни да се описват като бизнес лидери, магазинери, инженери, учени и политици. В същото време жените се представят в роли като готвене и гледане на деца.

В доклада се отбелязва още, че половин милиард жени по света не могат да четат. Това е две трети от общия брой по света. Например, в Мали 93 % от момичетата никога не посещават училище.

Междувременно световно проучване на Международната организация на труда обяви, че жените през последните 20 години са се сблъскали само малки промени в работата.

Разликата в степента на заетост между мъжете и жените е намаляла само с 0,6 % от 1995 година. В държавите, където жените имат по-лесен достъп до работа, качеството на техните работни дейности, продължава да буди загриженост.