Публикуваме реакцията на ПР експрета Любомир Аламанов на коментара на шефа на Асоциацията на хотелиерите Благой Рагин, след като шведски турист изрита в главата камериерка в наш курорт. Рагин призова да се спре с антишведската кампания, за да не загубим туристите от северната страна и региона.

Шеф на браншова асоциация казва, че трябва с усмивка да посрещаме клиентите, които ни ритат, защото ни оставят пари.

Г-н Рагин, Вие сте срам! Срам за бизнеса, срам за България, срам за човечеството. Не може да поставяте парите над човека. Има едни граници, които не може да се преминават. Защото преставаме да бъдем хора. Защото ако сами не се уважаваме, как да накараме другите да ни уважават. А ако туристите искат насила секс? Пък макар и за пари? Пак ли да се съгласяваме? Пак ли да посрещаме с усмивка? Вие разбирате ли въобще до къде може да ни отведе Вашето отношение?

Нищо, никакви пари, не може да компенсират подобно унижение! Да се оправдавате с терористи в Англия и Франция е срамно! Да казвате, че трябва да се преглътне подобна гарва, за да станем някой ден като западняците, е срамно! Да казвате, че трябва да търпим подобно нещо, защото сме бедни, е кошмарно срамно!

Но Вас не ви ритат, нали? Стоите си кабинета и карате другите да стискат зъби. За да прибирате милиони. Нали знаете как се наричат хората, които карат жени с усмивка да обслужват клиенти, докато ги ритат и бият?

Между другото, фамозните милиони, които развявате непрекъснато, ги прибират няколко фирми. На които Вие сте браншовик. Приказките Ви как България ще загуби, са глупости. Ама чувствителни били шведите, щели да ни бойкотират. Е, какво, да ги оставим да ни ритат, че да не се обидят? И радостно да взимаме по някой лев за това? Срам!

Министър Ангелкова, все още ли се правят кампании с бюджетни пари в помощ на този бизнес? Искам да знам дали парите от моите данъци отиват за привличане на неадекватни хора, които ритат жени. И оставят пари, за да пълнят джоба на хора като този браншови шеф. Ако е така, запишете го в програмата на правителството.

Ние тук говорим за Employer Branding, повишаваме културата на работодателите, опитваме се да станем нормални европейци. А г-н Рагин иска да се усмихваме, докато ни ритат. За да имал пари. Срам!

Не, клиентът не винаги е прав. Особено ако нарушава основни човешки ценности. И това трябва да се издълбае на челото на всеки, който мисли обратното.

А ако започнем кампания по бойкот на българските хотели, докато Рагин е шеф на асоциацията? Или настояваме всеки хотел и ресторант да заявят дали подкрепят подобна позиция?

Дами и господа от хотелиерския и ресторантьорския бизнес, ако това е позволено, да мина довечера да ви поритам малко, а? Нали ще оставя пари?

Оставка за Рагин! Бойкот на мутрите!

Текстът на г-н Аламанов е без редакторска намеса. Заглавието е избор на редакцията.