Публикуваме текста от сайта plovdivforum.com. без редакция.
Холдингът на Васил Божков саботират цялата програма „Транспорт". Правителството панически натиска строителни фирми да давършат проекта с ангария.
Докато народните бунтове клатят правителството на Бойко Борисов, то е на път да падне само с шумен провал на любимия премиерски проект. Дори да изкара мандата до край, Борисов няма да може да среже лентата на последния етап от магистрала „Тракия" - участъкът от Ямбол до Карнобат, наречен ЛОТ 4.
Изпълнител на тази последна част от пътя до морето е "Сдружение Тракия ІV ДЗЗД". В него бяха 9 строителни компании, гравитиращи около "Холдинг Пътища" АД на Васил Божков. По договора сдружението трябваше да изгради 49 километра магистрален път срещу 209 646 720 лв с ДДС. До момента фирмите около Божков са усвоили 165 472 059,61 лв. с ДДС от бюджета. С тези пари обаче са завършени едва 16 км от магистралата. Целият участък трябваше да бъде завършен и открит този месец. В средата на миналата година отличничката в кабинета Борисов Лиляна Павлова дори заяви, че са надява работите да приключат през декември 2012-а. На 14 февруари обаче официално бе обявено, че от Агенция пътна инфраструктура (АПИ) удължават срока за приключване на строителните работи с три месеца.
На тайна сбирка край Зимница представители на пътната агенция и министреството на Павлова са привикали представители на строителния бранш, на които е оказан натиск да се включат спешно в довършването на пътния участък. В разписания бюджет на програмата обаче остават по-малко от 35 млн. лева, с които няма как да построи недовършения път. «От утре сваляйте костюмите и надявайте каските. Това ще е последния ви почивен уикенд», заявил пред строителите шефът на АПИ Лазар Лазаров. Браншовиците обаче се дърпат, защото не искат да вадят с ангария горещия картоф на ЛОТ 4. Според експертите за довършването на оставащите 30 км. при сегашното нивото на строителство, са необходими 10 месеца денонощна работа и поне още 100 млн. лв. Те недоумяват как фирмите около Васил Божков са успели да усвоят над 165 млн. от парите за участъка, след като в другите стратегически пътни проекти плащанията обикновено се бавят, а средства се получаават след тримесечно актуване на свършената и приета от пътната агенция работа. На всичко отгоре "Сдружение Тракия ІV ДЗЗД" не се е раазплатило с повечето подизпълнители, чийто работници няколко пъти опитаха да стачкуват и бяха на път окончателно да саботират ЛОТ 4.
По време на изграждането на пътя одобреното за изпълнител "Сдружение Тракия ІV ДЗЗД" на практика се разпадна под носа на няколко държавни комисии. С поредица от търговски и юридически хватки Васил Божков на практика се изтегли от бизнеса. Няколко дъщерни компании на основният играч «Ходинг Пътища АД» бяха обявени в несъстоятелност през последните години заради огромни дългове. В края на 2012 година се преобразува и самият «Холдинг Пътища АД». Той е продал участията си в ПСТ Холдинг АД (бившето Пътностроителна техника АД) - 32,17%, и Пътинженеринг-М АД - 32,16%. Продавач на въпросните дялове е Пътища и магистрали АД, дъщерно на Холдинг Пътища АД. Купувач на двата пакета от акции пък е Ди Ви Ти Джи България ЕАД, дъщерно на Железопътна инфраструктура - Холдингово дружество АД. Железопътна инфраструктура - Холдингово дружество АД и Холдинг Пътища АД обаче са свързани лица по линия на основните акционери.
През август 2012 г. благоевградската фирма "Галчев Инженеринг", хасковската АБ и търговищката "Пътинженерингстрой Т" напуснаха сдружението Тракия ІV ДЗЗД. Така в обединението останаха само фирми, доминирани от наследниците на Васил Божков - "Пътностроителна техника" с новото име "ПСТ Холдинг", "Пътинженеринг М" и "Видапътстрой".
През октомври 2010 година заради дълг към ОББ фалира първата фирма от строителния холдинг на Васил Божков - «Мостстрой». Тогава Росен Плевнелиев, по онова време министър на регионалното развитие, заяви пред журналисти, че няма притеснения за строителството на лот 4 на магистрала "Тракия" заради производство по несъстоятелност на "Мостстрой".
По-късно наследничката му Лиляна Павлова също успокои, че проблемите около фирмите на Божков не я притесняват и ЛОТ 4 ще се двърши в срок. На 1 юли 2012 отличничката на Борисов заяви: «Срокът за откриване на Лот 4 е февруари 2013, ще се опитаме да го направим до декември». След последните събития на строителния терен обаче е ясно, че това правителство със сигурност няма да реже лентата на ЛОТ 4.
Преди няколко месеца на заседание на МС премиерът Борисов предупреди Лиляна Павлова, че главата й е заложена на магистрала „Тракия" до нейното окончателно и завършване. Днес обаче, когато става ясно, че ЛОТ 4 е пред провал, Павлова е издигната до вицепремиер и се показва като златната кокошка на кабинета.
Според експертите Борисов няма да се предаде и ще заложи всичко на този проект. Не е изключено да се повтори историята със земеделските плащания, заради които от вчера фискалният резерв на страната падна под законовия минимум от 4,5 млрд. лева.
Експертите недоумяват, как и защо премиерът допусна провал в любимото си занимание - строителството на магистрали. От 3 години в бранша се знае, че на ЛОТ 4 не се работи. Парите на изпълнителя обаче не са спирани, не е осъществяван и реален контро. В министерството на Лиляна Павлова и АПИ са били наясно с огромните рисковете на ЛОТ 4, но явно не са предвидили най-лошия сценарии. Сега в ЛОТ « са вперили погледи експертите от Европейската комисия.
На практика някой е позволил една група фирми, гравитиращи около Васил Божков, да държи в партер цялата държава. Заради гафовете на ЛОТ 4 България рискува да бъде блокирана любимата на премиера Борисов програма «Транспорт». Бюджетът по нея е 2 003 481 163.68 евро за програмния период 2007-2013. По последни данни 95% от бюджета е договорен, a близо 45% от програмата вече е разплатена.
Фирмите, свързани доскоро с Васил Божков, са избрани още за изпълнители на ЛОТ 2 от магистрла «Марица» и пътя до ГКПП Капитан Андреево.
varara
на 24.02.2013 в 15:07:32 #15Ей, Гербери, а как беше народната мъдрост за баницата и лудия, а ? Кой, по вашему изяде баницата и кой е лудият дето му я дава ? А луд ли е той, прави ли се на луд или вас ви прави на луди ? (А и нас, за съжаление !) Бъдете живи и здрави, но, не ми е ясно, кога ще прогледнете ?
tati
на 22.02.2013 в 14:20:53 #14КАК ТАКА БЕ 80% от парите са платени а само 16 км са построени от общо 49 км и сега и парите ги няма и на работилите фирми не е платено и В.Бошков ми се ослушва дали влака ще мине Е за точно такива изпълнения от 23 години насам и такива ослушвания сме на улицата и няма да има край докато парите не се върнат - политиците всичките до сега не сменим и докато не заработи машината по правилата . Защото се ни сбъркани ХОРАТА а не законите и правилата

tati
на 22.02.2013 в 14:20:28 #13КАК ТАКА БЕ 80% от парите са платени а само 16 км са построени от общо 49 км и сега и парите ги няма и на работилите фирми не е платено и В.Бошков ми се ослушва дали влака ще мине Е за точно такива изпълнения от 23 години насам и такива ослушвания сме на улицата и няма да има край докато парите не се върнат - политиците всичките до сега не сменим и докато не заработи машината по правилата . Защото се ни сбъркани ХОРАТА а не законите и правилата

Чоко
на 21.02.2013 в 11:24:16 #12Ако въпросният лот стане готов до края на м. май, авторите на този текст могат да си го заврат .. Ако пък не стане, тогава партията на вече бившето правителство ще засмуче тиня.
james1
на 21.02.2013 в 08:40:16 #11Така е през "демокрацията" - пълна безотговорност и всеки, който може краде!
05555
на 21.02.2013 в 07:18:21 #10Спокпйно, много скоро ще ни свият перките.. Но не и в двата следващи мача с отботите от НЙ, реален шанс за 7 поредни победи, което не ми харесва, искам да бием и да падаме, и да израстваме в условия на адвърсити, са сан ла куп, ин а 48 геймс сийзън енитинг из посибъл, ени дрийм из алауд!!!!
05555
на 20.02.2013 в 20:06:15 #9Това е ход бичкия, в играта сме, очаквам подкрепа от теб!
05555
на 20.02.2013 в 03:34:01 #8Бичкия, тя сега е готова братле..
05555
на 19.02.2013 в 19:53:25 #7Ок, но ако магистралата бъде все пак открита през май ще трябва да намерим автора и да го ебем публично!! Няма нужда да се ядат лайна по такъв безочлив начин, просто няма нужда!! А авторът ако има смелост да си напише името отдолу и източниците, откъдето е ползвал инфо, аман от гнусни, провокативни бантускотски плъхове...
ъ-ъ
на 19.02.2013 в 18:33:00 #6Те недоумяват как фирмите около Васил Божков са успели да усвоят над 165 млн. от парите за участъка, след като в другите стратегически пътни проекти плащанията обикновено се бавят, а средства се получаават след тримесечно актуване на свършената и приета от пътната агенция работа. ======================================================== oле мале горките, недоумяват как 3 години е крадено яко за лот4 без да е свършено нищо. то големо чудо и големо умуване се иска. ами просто парите са превеждани (преливани) от бюджета в сметките на фирмата и от там са били източвани в друга посока. като резултат подизпълнителите са работили напусто надявайки се д аи мсе дадат някакви пари в последствие. разбирайки че са ги измамили подизпълнителите са спрели да правят и малкото което са вършили. министерството и държавата са знаели как са се източвали парите, но са си мълчали защото най-вероятно и те са вътре в схемата. още от времето на тройната коалиция тази схема е добре изучена. ДПС например разпределяше порции за пътища и инфраструктура и акто резултат пари няма, както и няма пътища и инфраструктура. по документи парите са усвоени а на практика нищо. подобна е била и схемата с аец белене. на практика има "усвоени" маса милиони а де факто няма нищо построено. "усвоените" средства са потънали (откраднати) в сметките на големите играчи, които сега леят крокодилски сълзи за белене и искат да изкарат високите цени на тока като следствие че няма белене и най-вече че няма да има белене, т.е. няма да има голямо виме и кран за крадене на пари. От строеж на пътища се краде сравнително най-лесно и на практика това се появява сега. 30км магистрала ще я строят (крадат) поне още 30 месеца.



idiabg
на 19.02.2013 в 16:41:36 #5Мухахаха... Рапоня му го подават отвсякъде в устата... Спрете бре, не може да диша, затъкнахте му гърлото... Следващите да се редят да му го поставят отзад... Леле, леле, всеки подритва Тиквата, макар днес да не е почивен ден като неделята, когато над 100000 протестираха, а той играл мач...

U4enik
на 19.02.2013 в 16:28:55 #4Като сте препечатали дословно, трябва на края да кажете ''май че''
DARK
на 19.02.2013 в 16:11:31 #3Два варианта или Бойчето да покаже топки и да прати ДАНС и СОБТ на гости на Божков или да си подаде оставката щото ще излезе същият червей като всички за последните 15 години които направиха Божков милиардер за сметка на народа!!!!!!!
Uzunov
на 19.02.2013 в 15:55:25 #2ДАНС да отидат на гости на Божков
navuhodonosor
на 19.02.2013 в 15:47:53 #1ми ся