Предлагаме ви отвореното писмо на политолога Иво Инджов
До началника на Политическия кабинет
На министър-председателя на Република България
Г-жа Румяна Бъчварова
Копие: водещи масмедии
Уважаема госпожо Бъчварова,
Във връзка с водещото заглавие на в. „Преса" от 15 август „Авиоотряд 28 возил „тигрите" на Борисов за мач" с подзаглавие „Емил Димитров от ГЕРБ платил полета на еърбъса", имам следните въпроси към Вас:
- Потвърждавате ли изнесената от вестника информация, който цитира депутата от ГЕРБ Емил Димитров: „И двата отбора („Бистришките тигри" и „Чавдар" Етрополе - б.а.) са в предсезонна подготовка и по покана на Етрополе с правителствения самолет бяха докарани двата отбора за приятелска среща във Варна. Полетът бе платен от етрополския тим (Димитров е негов собственик - б.а.) ". По-нататък Димитров потвърждава, че футболният мач бил в последната събота на юли, а „Бистришките тигри" победили с 1:0 етрополци. Борисов през цялото време бил на терена.
- Кой закон, наредба или друг акт позволява на футболен клуб в България респ. на неговия собственик, който на всичкото отгоре е и депутат, да наема правителствен самолет?
- Бихте ли изнесла в най-скоро време всички данни за подобни акции, в които е въвлечен Авиоотряд 28, превръщащи го в нещо като чартърно дружество на властта?
- Бихте ли публикувала подробна справка колко са били и колко са стрували на данъкоплатците воаяжите с правителствения самолет за Олимпиадата в Лондон и кои лица са летели с него?
- Бихте ли информирала широката общественост каква е позицията на министър-председателя Бойко Борисов към описаните по-горе практики?
- Нека отново се върнем на олимпийска тема. Преди броени дни министър-председателят в характерния за него стил демонстрира прословутото си фамилиарно отношение - този път към британския му колега Дейвид Камерън: „С Дейвид се разбрахме...", с „Дейвид" това, с „Дейвид" онова и т.н. При такава една близост, заявена от Борисов, може би двамата са обменили опит и по теми като ролята на първия партиен и правителствен ръководител за строителството на спортни зали, намирането на спонсори за футболни отбори, ритане на топка в работно време и други подобни, важни за гражданите на двете страни въпроси. С каква информация разполагате?
- Знае ли министър-председателят, че 600 училища в България нямат физкултурни салони, а още толкова използват за целта пригодени помещения? От замаха, с който Борисов е запретнал ръкави да открива големи спортни зали, използвани ударно за личен и правителствен пиар, и да намира нерядко съмнителни спонсори на футболни клубове (целта е същата, наближават избори), не става ясно как любовта му към спорта съжителства със спортната мизерия в училищата.
- Какво стана с обещанията на ГЕРБ от началото на мандата да се откаже от правителствения еърбъс и министрите да пътуват с граждански линии?
- Мога ли аз като човек с гражданска позиция да наема с група съмишленици правителствения самолет, за да стигнем навреме във Варна и подкрепим протестите срещу застрояването на Морската градина и изграждането на „Алея първа"? Претенции за обратен полет няма да имаме, защото отпускарският сезон продължава и самолетът може да е необходим на някой друг министър, който подобно на гмуркача Николай Маденов е повредил мускул или друг орган и трябва да бъде транспортиран по спешност до елитно болнично заведение в София.
el viejo
на 25.08.2012 в 11:53:28 #16Предполагам, че Премиерът ни ген.Бойко Борисов е налучкал най-точният път за превръщане на България в пущинак и връщане в нея законите на дивата природа, т.е. предимство на всякакъв вид сила, пред всякакъв вид разум! Забелязва се едно не брутално, систематично и педантично мачкане на законите и конституцията от него, без никакви последствия! Основните и важни медии са ангажирани в този процес и усърдно го подпомагат. За колорит и псевдо-демокрация, има и две-три малки медии, които реагират, но обективно те се заглушават от мощният хор на про-правителствените такива. По този начин, безпрепятствено и без сътресения наемният труд, дребният бизнес и зависещите от бюджета в огромната си част обедняха за последните 3 години с около 25%, но никакви социални недоволства в страната няма. Дори се твърди от важните медии цитиращи социологически агенции, като тази на далавераджията Ю. Павлов, че това се харесва на хората и доверието към правителството е високо, а това към премиера дори расте! Представете си дали ще имат някакво влияние конституцията и законите в България и с колко още ще обеднеем след още един цял мандат, който ошашавеният и наивен народ ще поднесе на Бойко Борисов, като Премиер! Жална им майка на българите живущи в България, които не емигрират защото са дърти, от глупост, или по други на пръв поглед човечни причини!
vasoft1
на 19.08.2012 в 15:50:21 #15Според закона не всеки може да лети с правителствения самолет ЗАКОН ЗА ГРАЖДАНСКОТО ВЪЗДУХОПЛАВАНЕ Чл. 64б. (Нов - ДВ, бр. 34 от 2001 г., в сила от 06.04.2001 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 66 от 2008 г., в сила от 25.07.2008 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2010 г.) Полетите със специално предназначение се осъществяват от авиационен оператор - Авиоотряд 28 - юридическо лице към Министерския съвет, чиято издръжка се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност. Разпоредбите на Закона за администрацията не се прилагат за Авиоотряд 28. (2) Полети със специално предназначение са полетите за превоз и обслужване на: 1. президента на Република България; 2. председателя на Народното събрание на Република България; 3. министър-председателя на Република България; 4. (отм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) 5. (нова - ДВ, бр. 37 от 2006 г.) вицепрезидента на Република България; 6. (изм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г., предишна т. 5, изм. - ДВ, бр. 37 от 2006 г.) чуждестранни и държавни ръководители, съответни по ранг на органите по т. 1, 2, 3 и 5; 7. (предишна т. 6 - ДВ, бр. 37 от 2006 г.) лица, включени в състава на делегацията, придружаващите ги екипи, охрана и техните багажи - в случаите по т. 1 - 5. (3) (Нова - ДВ, бр. 63 от 2010 г.) За изпълнението на полети със специално предназначение Авиоотряд 28 може да наема на мокър лизинг въздухоплавателни средства от авиационни оператори, които притежават свидетелство за авиационен оператор, с разрешена дейност "превоз на пътници". (4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 63 от 2010 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2010 г.) При изпълнението на полети със специално предназначение и в случаите, когато Авиоотряд 28 извършва полети за нуждите на министерства и ведомства, заплащането се извършва от бюджета на съответните администрации, министерства или ведомства. (5) (Нова - ДВ, бр. 66 от 2008 г., в сила от 25.07.2008 г., предишна ал. 4 - ДВ, бр. 63 от 2010 г.) За осъществяване на дейността си Авиоотряд 28 възлага обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки, освен в случаите, когато е налице непреодолима сила и сроковете за провеждане на обществена поръчка правят невъзможно изпълнението на полети със специално предназначение по ал. 2. (6) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., предишна ал. 4 - ДВ, бр. 66 от 2008 г., в сила от 25.07.2008 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г., предишна ал. 5, изм. - ДВ, бр. 63 от 2010 г.) Дейността, функциите и численият състав на Авиоотряд 28 се определят с устройствен правилник, приет от Министерския съвет по предложение на генералния директор на Авиоотряд 28. (7) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., предишна ал. 5 - ДВ, бр. 66 от 2008 г., в сила от 25.07.2008 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г., предишна ал. 6, изм. - ДВ, бр. 63 от 2010 г., отм. - ДВ, бр. 38 от 2012 г., в сила от 01.07.2012 г.) ( (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 66 от 2008 г., в сила от 25.07.2008 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г., предишна ал. 7, изм. - ДВ, бр. 63 от 2010 г.) На служителите в Авиоотряд 28, работещи по служебно или по трудово правоотношение, се изплащат порционни пари, които не подлежат на облагане с данък и не се включват в брутното месечно възнаграждение. Размерът на порционните пари се определя ежегодно от генералния директор на Авиоотряд 28 съгласувано с министър-председателя или оправомощено от него длъжностно лице.
sg
на 19.08.2012 в 10:32:45 #14баф ти и "политолога" иво минджОф - ми това си е най-обикновена тъпа комуняга със зелени чорапи и каскет (вместо фуражка, за конспирация), членка на клубче по интереси под ръководството на кирето контрабандисто. не са интересни - шут в посраната гъзяга и айде у лево.
dachi
на 17.08.2012 в 12:15:21 #13Това писмо на майстора на политическия коментар Иво Инджев не е предназначен за четене от гербаджии.Защото са майстори на политическото подгъзуване, освен това са неграмотни и примитивни.
pointzero
на 16.08.2012 в 00:59:54 #1220.тиг| 15.08.2012 16:37 коментарът под мен е нелеп - машините се амортизират ДОРИ и да не се ползват. Опитай да се качиш в коля, която не е мърдала 20 години и ми кажи, че ще тръгне. Всичко старее. -------------------------- за сведение на незнаещите: аеропланите си имат регламентни прегледи не само по нальот ами и по време. Т.е. и на земята да стои, пак се обслужва.
Минувач
на 15.08.2012 в 19:42:58 #11Има процедура, според която се изчислява какви са разходите, а услугата се фактурира и се заплаща. Г-н Инджев може да заповяда и да лети. Вероятно разполага с необходимите средства.
illuminat
на 15.08.2012 в 19:07:31 #10ТЕзи които управляват бг сега са по лоши от БСП дори ония поне не се крият ...А тия са скритите , тия са децата на номенклатурата погледнете ги кои са им родителите и ще разберете кои са тия дето ви управляват днес . Освен това не си ли личи стила на бай Тошо и оня си мислеше че държавата му е бащиния както и тиквата си мисли същото ...
Mavi
на 15.08.2012 в 18:27:47 #9машините се амортизират ДОРИ и да не се ползват. Опитай да се качиш в коля, която не е мърдала 20 години и ми кажи, че ще тръгне. Всичко старее. ================================ Тогава какъв е проблема? Няма проблем. Даже на Бойко трябва да му дадат медал за храброст (не само на него а и на останалите) които са летели на машината в името на едно добро дело - за да не се амортизира. Ако имаш автомобил напълни му резервоара догоре и ми го дай да отида на морето хем няма да се амортизира Както и да е. Аз изказах моето лично мнение а ако искате лижете краката на Бойко мен не ме нтересува. Давай Бойко мачкай куманизите
Mavi
на 15.08.2012 в 17:05:01 #8Лайнометов | 15.08.2012 15:17 Самолета е правителствен и се използува от правителството. Какъв е проблема? Освен това си има бюджет който едва ли е прехвърлен, а също самолета трябва да се използува от време на време за да се прави поддръжка и профилактика. ==================================== Прави се профилактика на всеки самолет след полет. Не може самолетът докато седи да се развали. Това е машина която има всякакви механизми и части които имат определен период на експлоатация и си има съответен тех.персонал който отговаря за това. Докато седи на едно място няма как да се износи защото това е машина а не кашкавал. Правителственият самолет може да се разглежда и като жизненоважен елемент за националната сигурност на страната. Примерно при бедствия, авариии, война и прочие за да може да евакуира народните избранници. Не може да се ползва за превоз на футболни отбори и то някакви селски отборчета ей така за да си правят кефа да ритат топка във Варна. Ами ако се налагаше самолетът да бъде ползван при някаква екстремна ситуация? Освен това аз не вярвам, че на стъклото му има табела "Случаен превоз" и всеки който си плаща може да го използва. Има достатъчно авиокомпании които при съответно заплащане могат да предоставят услугата както на частни лица така и на фирми или в случая - футболен отбор. Освен това ако не се лъжа Премиера е в отпуска. Дали един служител може да ползва служ.автомобил по време на отпуска? Освен това дори да е на работа може ли един служител да ползва служебният си автомобил примерно за да закара едни приятели на футболен мач? Според мен нито един уважаващ себе си шеф не би го позволил дори служителят му да реши да си зареди бензина от своя джоб. Защото шефът на фирмата предоставяйки му този фирмен автомобил поема някакъв риск - примерно катастрофа. Освен това има и амортизация и разни такси за да се придвижва автомобила. Немислимо е. Още по немислимо е обаче в една демократична страна в която на теория "шефът" е народът..тоест данъкоплатците техния подчинен в случая - бившият бодигард на Живков, милиционера - пожарникар Бойко да се разпорежда с правителственият самолет за мероприятие което няма никаква връзка със служебните му задължения. Във всяка НОРМАЛНА страна подобен акт е немислим и би трябвало да бъде последван от оставка а не от глупави оправдания на разни така наречени "интернет потребители" по форумите на които се плаща за да сформират някакво изкуствено обществено мнение във форумите. При едни честни и почтени демократични избори това правителство ще си отиде. Но никой не знае дали тези избори ще бъдат такива когато е очеваден натиска над медии и журналисти и интересът към интернет форумите с единствената цел да се създаде впечатлението, че много граждани подкрепят правителството.
illuminat
на 15.08.2012 в 16:24:14 #7В държава управлявана от диктатурата на мутрата тиква може всичко то за него в БГ всичко е негово разпорежда си се като цар, ама ВИЕ си го избрахте сърбайте му попарата ...яжте магистрали и безнина по 10 лева да ви стане щото сте много богати
Матю
на 15.08.2012 в 13:52:49 #6> Мога ли и аз да наема правителствения самолет? Може. Купуваш правителството и самолетът е твой за ползване.
badmin
на 15.08.2012 в 13:22:46 #5по добре попитайте как се експлоатира правителственият Фалкон, колко тигела прави Варна София Варна да води Боко на плаж след което да го води по срещи, а вечерта да го връща обратно в Евксиноград, питайте как правителственият самолет веднъж дойде с Веско Маринов на борда за рожденият ден на негов приятел министър, а после се чудете как това и как онова. Направете справка в отряд 28 за пролетените часове при предни правителства и сега
някой, който мисли
на 15.08.2012 в 12:46:15 #4Не че много обичам ИнджОв, ама все пак защо със самолета, който издържаме всички, от заплатите на екипажите до таксите за престой на пистите, честичко се возят неправителствени лица? Защо трябва със самолета на правителството, издържан от нас за да се ползва за правителствени дела, се возиха евреите, пострадали и не съвсем пострадали в атентата от Сарафово? Ако това е редно, искам да попитам защо с вертолетите на този авиоотряд не се транспортират болни хора? Нима в министерския съвет не се знае, че медицински авиотранспорт практически няма и ако има - не лети нощем? Та нали Авиоотряд 28 се издържа с парите, давани от всички данъкоплатци?
XXX
на 15.08.2012 в 12:34:20 #3Tоя палячо ИнджОв няма нищо общо с уважаваният журналист Иво ИнджЕв. ИнджОв е от младежката гей-дружинка на херсонския хамстер.......
ves4o
на 15.08.2012 в 12:29:07 #2Поредния смешен, червен, кумунистически палячо, мислещ се за журналист...Жалка картинка...
griffin
на 15.08.2012 в 12:21:16 #1тоя па олигофрен не за инджев де бегай с комуналните си разбирания другаде, а правителственио ти самолет не представлява интерес за мен