Пилотът на Макларън Дейвид Култард обяви, че при Сребърните стрели има малко поводи за радост след Гран при на Австралия в неделя, когато Кими Райконен финишира трети, а шотландецът отпадна.

Във всяка една сесия преди началото на състезанието пилотите и колите на Ферари бяха по-бързи от нас - заяви пред агенция Ройтерс Култард, който стартира от 4-а позиция в Мелбърн. Катастрофата на първия завой на “Албърт парк” му позволи да излезе начело на колоната, но заради повреда в скоростната кутия Дейвид започна да изостава, а 25 обиколки преди финала окончателно спря.

Много е трудно да съм позитивно настроен - допълни Култард, който преди началото на сезона отново се закани да победи Михаел Шумахер в борбата за световната титла. - В квалификацията не бяхме достатъчно бързи, когато заваля дъжд, изоставахме, а накрая не успях и да стигна до финала. Не мога да отрека - това, че Ферари разполага с толкова силна кола, не е добре за нас. Навсякъде Михаел и Рубенс бяха по-бързи от нас, във всяка част от пистата, по всяко време, от петък до неделя.

- Ядосан съм, защото точките в началото на сезона след това се оказват много важни - обясни Дейвид. - Само осем коли завършиха в неделя, което означава, че всеки, който бе на пистата, имаше шанс да влезе в шестицата. Трябваше да финиширам, тъй като и аз щях да взема точки.

Култард не пропусна да коментира и успеха на новия си съотборник Кими Райконен, който успя да финишира трети.

- Все пак Кими е мой съперник нищо че сме съотборници - заяви Дейвид. - Не мога да съм доволен, че той печели точки, а аз не. Все пак се радвам, че още в първото си състезание с Макларън той успя да се качи на стълбичката на победителите.

Пилотът на Макларън Дейвид Култард не се е отказал от битката за световната титла във Формула 1, въпреки че не успя да вземе точки в първото състезание от новия сезон. Миналата година шотландецът бе реален съперник на Михаел Шумахер до средата на сезона, а още преди това пък бе в сянката на съотборника си Мика Хакинен, който спечели на два пъти титлата във Формула 1.

- Въпреки проблемите ни в Австралия продължавам да смятам, че новата ни кола МР 4/17 е отлична и ще ни даде възможност в най-скоро време да застрашим превъзходството на Ферари - заяви Култард два дни след Гран при на Австралия. - Колата ни е по-бърза и изоставането ни от Ферари не е голямо. Резултатите от Мелбърн не са реални, тъй като единствено Ферари нямаше проблеми, както технически, така и с настройките на колите си. Ние се развиваме по-бързо от тях и ще ги застигнем.

Дейвид вече не крие и какви ще са основните му козове в борбата със световния шампион в техническата част на надпреварата.

- В сравнение с миналата година колата ни е много по-стабилна, много по-лесно се настройва и от зимните тестове насам сме отбелязали сериозен прогрес - разказва шотландецът.

Моторът на Мерцедес е отличен по-мощен, по-лек и най-важното по-надежден. Като отстраним всички дребни проблеми, които са характерни за новите коли, ще сме фаворити. Двигателят на Мерцедес е с по-голям ъгъл между цилиндрите, центърът на тежестта му е свален надолу и въперки че това е първата версия на новия мотор, показателите му са отлични. В хода на сезона ще става все по-мощен. През зимата записахме най-натоварените тестове на нова кола, излизала от фабриката на Макларън. Навъртяхме хиляди километри и смятам, че повече няма да имам проблеми с надеждността.

Повредата в скоростната кутия, която ме извади от състезанието в Австралия, честно казано, може да се случи винаги, така че ме притеснява. Дефектът е от тези, които не могат да се предвидят, можеш само да се молиш да не ти се случи.

Разчитам много на гумите на Мишлен допълни Дейвид. В Австралия се видя, че в някои области французите все още изостават от Бриджстоун, но пък предстоят състезания, в които ние ще сме фаворити. Все още екипите на Мишлен и Макларън се учат да работят заедно, но това няма да отнеме много време. Ние и Уилямс сме най-важните партньори на французите, така че заедно работим за бъдещите си победи. Да се надяваме, че поне в първата половина на сезона ще участвам в повече състезания, в които няма да вали дъжд, за да мога с гумите Мишлен да реализирам целия потенциал на колата ни. В Мелбърн се видя, че французите все още нямат гума за мокро, която да се противопостави на продукцията на Бриджстоун, но изоставането им в тази област не е голямо.

Въпреки че новият пилот на Макларън Кими Райконен завърши на подиума на “Албърт парк”, Дейвид не се притеснява от младия финландец.

- За първи път не карам заедно с Мика, откакто съм в Макларън - разкрива шотландецът. - Но Кими не ми позволява да го забравя, даже и каските им си приличат. Кими е много бърз пилот, но все още му липсва опит, през новия сезон той има да научи много неща. В момента започва да усеща тежестта на отговорността да си пилот на Макларън. Сигурен съм обаче, че той ще се справи с това. Райконен просто имаше повече късмет от мен в Мелбърн. Повредата в моята кола беше такава, че в бокса нямаше как да ми помогнат, въпреки че успях да оцелея в хаоса на първия завой.

- Държа да имам добри отношения с Кими, тъй като това е важно за духа на отбора - допълни Дейвид. - След като миналата година стана ясно, че точно той ще замести Мика в Макларън, тримата няколко пъти вечеряхме заедно. Опитвам се да опозная по-добре Кими, за да върви съвместната ни работа. Аз съм против практиката във Формула 1 съотборниците да поддържат ледени отношения помежду си.
Motorsport News