На среща с участниците в специализираните изложения "Пиво", "Гастро" и "Хляб”, която се провежда в рамките на Международния Пловдивски панаир, беше направена презентация на дирекциите “Секторни и регионални анализи” и “Икономическо развитие” в Министерство на икономиката. На специализираните изложения се представят 271 фирми от 26 страни.

Пред участници в изложението бяха представени стратегическите цели и дейностите на двете дирекции. Приоритет в работата им е анализирането на металургичната, химическата, леката и хранително-вкусовата промишленост, както и електротехниката и машиностроенето. За тези сектори от индустрията се подготвят месечни доклади за състоянието и проблемите в съответния бранш.

Основна цел на Министерство на икономиката е да улеснява контактите между държавната администрация и бизнеса, това каза по време на презентацията Андрей Брешков, директор "Секторни и регионални анализи" в министерството. Той съобщи, че до момента има разработени 13 програми за стимулиране на райони с висока безработица. Андрей Брешков обяви пред участниците в срещата, че от началото на месец юни стартира поредица от работни семинари по сектори и региони между експерти от Министерство на икономиката и представители на отделните браншове.

Международният Пловдивски панаир на потребителски стоки и технологии беше открит вчера от вицепремиера и министър на икономиката Николай Василев. В тазгодишното издание на пролетния панаир се представят 1252 фирми от 44 страни. С 25 на сто повече в сравнение с миналата година са участниците от чужбина, а с 15 процента са се увеличили изложителите-производители. След няколко годишно отсъствие се появяват фирми от Куба, Иран, Ирак и Индонезия.