"Com" сайтовете на UK определят несигурността на услугите като причина за спада на престижа на Великобритания в областта на електронната търговия.
Институтът по търговските стандарти предупреди фирмите, занимаващи се с електронна търговия да подобрят обслужването на клиентите и да повишат сигурността на онлайн зявките. В противен случай Британската Интернет индустрия ще изостане много спрямо конкурентите си от чужбина.
Предупреждението е в резултат на изследване, което показва, че 25 % от сайтовете за е- търговия в UK нямат и минимални мерки за сигурност, защитаващи транзакциите на клиентите. Повече от една трета от поръчките направени он-лайн се загубват.
Richard Webb, говорител на Института по търговските стандарти сподели пред делегати на семинар, посветен на националната седмица на потребителя, че всичко това руши имиджа на Великобритания и опитите на страната да бъде център за електронна търговия. Webb каза също, че много Интернет потребители в UK са притеснени за сигурността и легитимността на локалните Интернет сайтове.
Според изследването членове на Института по търговските стандарти са проверили 70 Интернет борси във Великобритания и са открили, че 25% никога не са защитавали транзакциите с кредитни карти на клиентите, чрез кодиране, и са пускали номерата на кредитните карти в прав текст. Те открили още, че много от сайтовете не оставят телефонен номер или адрес за обратна връзка и по този начин изоставят клиентите си при непредвидени обстоятелства.