Марката Alfa Romeo, влизаща в състава на италианския автоконцерн Fiat, специализирана в производството на спортно-луксозни модели, в рамките на стратегията, налагана от FIAT, и насочена към повишаване на рентабилността на продукцията, скоро ще трябва да попълни гамата си с крoсовър, чието пускане на пазара в Северна Америка е насрочено за 2010-а година. съобщава Автопрес 2001.

Автопроизводителят за пръв път обяви намеренията си в тази посока по време на премиерата на концептуалния всъдеход Kamal, която премина през 2003-а година на автосалона в Женева.
Сериозно за серийно производство на модела, обаче се заговори след като марката обяви намеренията си да се върне на пазара зад океана.

Да се вкара в производствената програма всъдеход при сегашната ситуация на пазара в Щатите не е може би най-доброто решение, но босът на Alfa Romeo Лука Де Мео смята, че стъпката е необходима.

"Безусловно е че продажбите на подобни автомобили в Щатите стремително падат, но става дума за големи машини, които въпреки всичко са най-подходящи за този пазар, дори и за това, че в по-малък автомобил водачът се чувства като заобиколен от чудовища", сподели де Мео в интервю за Elmundo.

Съществува и стереотип, съгласно който компания, излизаща на американския автопазар, трябва да предложи поне един всъдеход, за да я възприемат сериозно, въпреки сегашната тенденция на спад в сегмента.

Ако Alfa Romeo реши да направи всъдехода на базата на Kamal, това ще бъде по-скоро кросовър, оборудван с напредничави технически и хибридни системи, подобни на неотдавна анонсираната технология Start-Stop от Fiat.
Първите модели на Alfa Romeo с тази система Start-Stop трябва да излязат на пазара още през следващата година.

Автомобилът ще бъде направен на платформата на седана Alfa Romeo 159, както във вариант с три , така и с пет врати.
Гамата двигатели ще включва четири и шестцилиндрови мотори, включително 3,2-литров 24V V6 за топ-варианта с мощност около 250 к.с.

В гамата ще има още 2,2-литров бензинов двигател и високо икономичен петицилиндров турбодизел с максимален въртящ момент от 400 Нм.