С представянето на футуристичната разработка Nuvu на международното автомобилно изложение в Париж, Nissan демонстрира своето виждане за компактен градски автомобил на близкото бъдеще, пише Автопрес 2001.
Уникалният 2+1 местен модел е разработен на изцяло нова платформа и благодарение на електрическото си задвижване обещава ефективна и екологична работа.
Основна идея при разработката на Nissan Nuvu е било постигането на оптимален баланс между разума и емоциите.
Първият елемент е засегнат с помощта на електрическата задвижваща система, предшественик на серийна такава, която ще бъде представена от компанията в най- близко бъдеще.
Емоциите, от своя страна, са изключително позитивни, дори само ако наблюдаваме Nuvu отвън.
Дългият едва 3 метра концептуален Nissan Nuvu е с уникално интериорно разположение.
2+1 местната конфигурация е насочена към онези от потребителите, които не желаят да правят компромис със своята свобода или комфорт, но в същото време са готови да направят известни жерти в името на общото благо.
От Nissan определят Nuvu като подвижен оазис.
Неслучайно, по повърхността на стъкления таван са разположени няколко соларни панела, оформени като листа на клон, които захранват допълнително батериите в средно разположеният вертикален ствол.
Интериорът на автомобила е изпълнен с естествени и рециклирани материали.
Nigel
на 10.10.2008 в 17:00:59 #5Само Левски, не знам откъде използваш данни, но аз с това си вадя хляба. А и нещата не се свеждат само до цените. Енергетиката е сложно нещо.
Само Левски
на 10.10.2008 в 11:11:45 #4ТОК СЕ ПРАВИ И ОТ ВЪГЛИЩА И ЯДРЕНА ЕНЕРГИЯ.А ВЯТЪРНАТА ЕНЕРГИЯ В ЦЕНОВО ОТНОШЕНИЕ Е ВЕЧЕ СРАВНИМА С АЕЦ И ТЕЦ.
Nigel
на 10.10.2008 в 10:55:19 #3Bogno, тая работа с правенето на ток от вятър и слънце не е толкова проста. Засега е изгодно, защото главно по политически причини произведената енергия се изкупува на цени, по-високи от цените за продажба на дребно, но когато се мине изцяло на пазарен принцип няма да е такава далавера. Освен това има някои технически проблемчета, които засега ги покриват с произведената от конвенционалните централи енергия. Когато обаче вятърната стане достатъчно голям процент не ми е ясно как ще се компенсират. Да не говорим че вероятно запасите от литий също не са неизчерпаеми и когато за електромобилите ще трябва да се произвеждат десетки милиони акумулатори годишно, може да се стигне до друга суровинна криза. Електромобилите са интересно нещо, но животът не е толкова прост, че безпроблемно да можем да заменим едно с друго.
Bognostrokulum
на 10.10.2008 в 10:35:08 #2колкото по-скоро задвижваните с електричество коли станат масово, явление, толкво апо-добре ! хем по-чисто, хем по тихо, хем не ис зависим от петрола ! Ел. токо можеш да си направиш и от слънцето и от бятъра, ама я ходи си синтезирай бензин....
Posh
на 10.10.2008 в 10:18:36 #1лошо бъдеще според мен