BMW навлезе в нов клас, досега неексплоатиран от фирмата. Това е градският сегмент на компактните хечбеци, в който баварците ще внесат лукс, индивидуалност и динамика. Новата първа серия вече е готова и ще излезе на пазара в началото на тази есен, информира Агенция Speed-Press.

Въпреки че досега нямаше представител в този компактен клас, дизайнерите на BMW без проблеми са пренесли характерният стил и излъчването на марката в новата 1-а серия.
Автомобилът се отличава с агресивната си бъбрековидна решетка отпред с двойни светлини под едно стъкло.
Задната част на компактния автомобил е много стегната и агресивна, точно като при комбитата на фирмата. Страничната линия с високите врати с малки прозорци пък силно напомня за новата 5-а серия.

Както и всички останали модели в гамата, новата 1-а серия ще бъде с надлъжно разположен отпред двигател и задвижване на задните колела.
Дължината на спортния и луксозен хечбек е 4230 мм, но той разполага с доста голяма колесна база от 2660 мм, която гарантира стабилност.
Заради предноразположения двигател и задното задвижване малката 1-а серия има перфектно разпределение на масите 50:50 между предния и задния мост. Автомобилът е с независимо алуминиево предно окачване и 5-раменно задно окачване, което ще гарантира на клиентите невиждано досега поведени в този компактен клас.

Интериорът на новия модел е 5-местен, като на задния ред седалки са оформени две индивидуални места, а централната облегалка може да бъде свалена като удобен подлакътник.
Багажното пространство на автомобила е 330 литра, но при сваляне на несиметрично разделените задни се постига товарен обем с от 1150 литра с равен под.
Стандартно автомобилът е с 16-цолови колела с гуми от типа run-flat, които не спадат когато са спукани. Поради тази причина в багажника не е отделено място за резервно колело.

Стартирането на двигателя става от бутон на централната конзола в купето.
За задвижване на 1-а серия ще се предлагат два бензинови и два дизелови мотора, които ще осигурят водещи в класа динамични характеристики.
Базовият вариант е 116i с 1.6-литров, 4-цилиндров агрегат със системата Valvetronic 115 конски сили и 150 Нм. С него 1-а серия се ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,8 сек. и достига до точно 200 км/ч.
Другият бензинов мотор е 6-цилиндровият, редови агрегат на 120i също със системата Valvetronic и максимална мощност 150 конски сили. Той позволява на колата да се ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди и да развива максимална скорост 216 кмч/.

Двата дизелови агрегата на новото BMW 1-а серия са двулитрови, но с различна степен на форсиране. По-слабият мотор е с мощност 122 конски сили и максимален въртящ момент 240 Нм за BMW 118d. С него колата се ускорява от 0 до 100 км/ч за 10 секунди и достига до 200 км/ч.
Най-спортният модел в гамата е 120d, който развива 163 конски сили и максимален въртящ момент от 340 Нм. Този вариант се ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и развива 220 км/ч.

Само 116i е с 5-степенна механична скоростна кутия, иначе останалите модели са с 6-степенни ръчни трансмисии. По желание за 120i и 120d може да се поръча и 6-степенна автоматична скоростна кутия.