Второто поколение на известния кросовър на луксозната марка е вече с доста по-oпределено място на пазара.

В същото време колата предлага и доста по-авангарден дизайн със заемки от успешния модел CTS, мощни мотори и богато оборудване - всички познати черти на благородното си име - Cadillac, пише Автопрес 2001.

Предишният SRX също имаше доста достойнства, но беше с неопределена пазарна позиция по отношение на конкуренцията.
Дали бе съперник на BMW X5 и Мерседес ML - или на по-съпоставимите по цена компактни кросовъри?

При новия Cadillac SRX въпросът е решен - колата е със 117 мм по-къса, с 52 мм по-ниска и в същото време с 65 мм по-широка, което я прави директен конкурент на представителите на сектора на компактните премиум-кросовъри - BMW X3, Audi Q5 или Land Rover Freelander.

В технически поглед новият SRX е революция за марката.
Вместо предназначена за задно задвижване платформа, той ползва модифицирана платформа Theta със заимствани от Opel и Saab възли и елементи.

Предишният модел се предлагаше в Щатите в куатро и задвижване само на задната ос, докато новият модел стандартно е с предно предаване.

Вариантът със задвижване на двете оси е вече "интелектуален" - прехвърлянето на въртящия момент към задната ос е поверено на електронен съединител Haldex четвърто поколение.

Още един аналогичен съединител определя степента на блокиране на задния диференциал.

Предното окаване е McPherson, задното - мултилинк.

Променено е разполагането на двигателя - вече напречно, което налага колата да се лиши от V8 двигателя Northstar.
В замяна на това е получила доста по-прогресивните в техническо отношение нови V6-цилиндрови.

Например трилитровият вариант с атмосферно пълнене има мощност от 260 к.с., директно впръскване на горивото и променливо газоразпределение.
За колата е предвидена шестстепенната автоматична кутия на GM Hydra-Matic, c три режима на работа - стандартен, подреден и икономичен.

Cadillac SRX в топ-варианта си има австралийски V6, 2,8-литров турбомотор с мощност 300 к.с., шестстепенна кутия Aisin Warner, електронно управляеми амортисьори, излизащ над арматурното табло дисплей на триизмерната навигационна система, хард диск на аудиоуредбата, серво отваряне на задната врата.